در بررسی‌های انجام شده در خصوص این مسئله که در کدام کشورهای سراسر جهان، زنان، دقایق بیشتری کارهای بدون دستمزد انجام می‌دهند، کشور مکزیک در جایگاه بیشترین، و کره جنوبی در جایگاه کمترین قرار گرفتند.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ امروزه با توجه به افزایش برابری زن و مرد در سراسر جهان، هنوز هم در موارد متعددی شاهد تفاوت بین این دو جنسیت هستیم. سوالی که در اینجا مورد بررسی قرار می‌گیرد این است که آیا زنان سراسر جهان، هنوز هم بیشتر از مردان کار بدون دستمزد انجام می‌دهند؟

بررسی‌های انجام شده در این خصوص، در برخی از کشورهای منتخب، که بیشتر مربوط به انجام کارهای خانه‌داری است، به طور کلی نشان می‌دهد که زنان سراسر جهان، بیشتر از مردان کارهایی انجام می‌دهند که در قبال آنها حقوق و دستمزدی دریافت نمی‌کنند.

در نمودار ارائه شده، مقایسه میزان دقایقی که در هر روز زنان و مردان سراسر جهان، صرف کارهای بدون دستمزد می‌کنند، آورده شده است. برای مثال، همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود، جایگاه نخست این لیست به کشور مکزیک اختصاص دارد که زنان این کشور به طور میانگین روزانه حدود 6 ساعت کارهای بدون دستمزد (خانه‌داری) انجام می‌دهند. همچنین، در انتهای این لیست، کشور کره جنوبی قرار دارد که زنان حدود 4ساعت در روز کار خانه انجام می‌دهند، اما همچنان اختلاف این میزان با مردان قابل توجه است.

گفتنی است که در کشور سوئد، کمترین اختلاف میان زنان و مردان در خصوص انجام کارهای بدون دستمزد به چشم می‌خورد.

زنان چه میزان کار بدون دستمزد انجام می‌دهند؟