۰ نفر

سناتور آمریکایی: واشنگتن هیچ منافعی در جنگ با ایران ندارد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱:۲۷
کد خبر: 354323
سناتور آمریکایی: واشنگتن هیچ منافعی در جنگ با ایران ندارد

سناتور آمریکایی و نامزد پیشین ریاست جمهوری این کشور گفت که جنگ با ایران هیچ منافعی برای واشنگتن ندارد و ترامپ و بولتون خواستار چنین جنگی نیستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «میت رامنی» سناتور ایالت یوتا و نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری سال 2012 آمریکا یکشنبه شب در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان گفت که جنگی میان ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد.
رامنی تاکید کرد: یک لحظه هم باور ندارم که رئیس جمهوری (ترامپ) و جان بولتون هیچ منفعتی در (اعزام نیرو) به خاورمیانه یا راه انداختن جنگ داشته باشند. این اتفاق نخواهد افتاد. هیچ منافعی در چنین کاری نیست.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که از آغاز ریاست جمهوری خود رویکردی خصمانه علیه ایران اتخاذ کرده بود، اردیبهشت ماه سال گذشته با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم ها، با راه اندازی کمپین فشار حداکثری به دشمنی خود جامه عمل پوشاند.
دولت ترامپ پس از بازگرداندن تحریم های پیشین و افزودن تحریم های جدید علیه تهران، با اقداماتی همچون شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی، دشمنی با ایران را به اوج رساند.
سیاست رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران که به گفته بسیاری از کارشناسان مطابق با الگوی سیاست این کشور در قبال کره شمالی است، در چند هفته گذشته انتشار اخبار دروغ پیرامون اقدامات تحریک آمیز از سوی تهران بوده است.
کاخ سفید با دمیدن بر شیپور اخبار دروغ پیرامون افزایش تهدیدها از سوی ایران در منطقه، اقدام به اعزام ناوگروه هواپیمابر و بمب افکن به خلیج فارس کرد.
اما پس از مشاهده صبر استراتژیک و مقاومت ایران مقابل این تهدیدها، رویکرد دولت ترامپ در روزهای اخیر تغییر کرده و به سخن از مذاکره بدل شده است.
پیشتر روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که ترامپ از عملکرد افرادی نظیر مایک پمپئو وزیر خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی خود در موضوع ایران ناراضی و خواستار مذاکره با تهران است.