۰ نفر

اولین وعده انتخاباتی رقیب ترامپ

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۴۹
کد خبر: 354257
اولین وعده انتخاباتی رقیب ترامپ

​«جون بایدن» در اولین گردهمایی بزرگ انتخاباتی خود وعده داد که آمریکا را برای دوران پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ متحد خواهد کرد.

به گزارش یورو نیوز، جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا در اولین گردهمایی بزرگ انتخاباتی خود، دونالد ترامپ را به دلیل حملاتش علیه دستگاه قضائی آمریکا، کنگره و رسانه‌ها یک تهدید علیه دموکراسی دانست و وعده داد که آمریکا را برای دوران پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ متحد خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وی همچنین تاکید کرد که خشم دموکرات‌ها، از زمامداری دونالد ترامپ برای جلوگیری از انتخاب مجدد او کافی نخواهد بود.

معاون باراک اوباما بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ در این گردهمایی انتخاباتی از رئیس جمهوری فعلی این کشور به دلیل «تفرقه افکنی» در کشور انتقاد کرد. وی اولویت‌های خود را در کارزار انتخاباتی‌اش موضوعات تغییرات اقلیمی، بهداشت و انرژی عنوان کرد.

معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا با اشاره به سخنرانی‌های دونالد ترامپ گفت: مستبدان و دیکتاتورهای سراسر جهان از همین ادبیات برای سرکوب مخالفان خود استفاده می‌کنند.

حدود شش هزار نفر از هواداران جو بایدن در گردهمایی انتخاباتی او در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا شرکت کردند. این ایالت یکی از ایالت‌های کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی خواهد بود. دونالد ترامپ بر خلاف پیش بینی‌ها در سال ۲۰۱۶ موفق شد هیلاری کلینتون را در این ایالت که اغلب به دموکرات‌ها رأی می‌دهد شکست دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده نیز قرار است روز دوشنبه در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا شرکت کند.

نتیجه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جو بایدن، ۷۶ ساله از ۲۳ رقیب خود در عرصه رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها پیشی گرفته است. نزدیک‌ترین رقیب جو بایدن در رقابت‌های درون حزبی برنی ساندرز، سناتور ایالت ورمونت است. از دیگر چهره‌های سرشناس و مطرح در عرصه رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها می‌توان به الیزابت وارن، سناتور ماساچوست، کامالا هریس، سناتور کالیفرنیا و پیت بوتجج، شهردار ساوت بند در ایالت ایندیانا اشاره کرد.

رأی گیری برای تعیین نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در ماه فوریه (بهمن ماه) آغاز خواهد شد. اولین ایالتی که رأی گیری برای تعیین نامزد حزب دموکرات در آن برگزار خواهد شد ایالت آیووا خواهد بود.

در حالی که هواداران جو بایدن از تجربه ۳۵ سال حضور او در مجلس سنا و هشت سال حضور در کنار باراک اوباما در مقام معاونت ریاست جمهوری به عنوان برگه برنده وی یاد می‌کنند، مخالفان او در حزب دموکرات به سن بالای جو بایدن اشاره می‌کنند.

جو بایدن پیش از این در سالهای ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ نیز در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات شرکت کرده بود اما در مقابل مایکل دوکاکیس و باراک اوباما شکست خورده بود.