۰ نفر

ترامپ: چینی‌ها برای انجام توافق تجاری شتاب کنند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱
کد خبر: 352797
ترامپ: چینی‌ها برای انجام توافق تجاری شتاب کنند

رئیس جمهوری آمریکا امروز- یکشنبه- از چین خواست تا برای انجام توافق تجاری با دولت وی شتاب کند و منتظر جایگزینی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نباشد؛ هر چند که او به اعمال تعرفه‌های سنگین بسیار علاقه‌مند است.

به گزارش روسیا الیوم، دور جدید مذاکرات آمریکا و چین این هفته در واشنگتن به دلیل اقدام جدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور برای اعمال بسته جدید مالیاتی بر کالاهای چینی شکست خورد و هیچ دستاورد یا پیشرفتی را به همراه نداشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، ترامپ در توئیتی نوشت: «به اعتقاد من چین در مذاکرات اخیر به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و حتی شاید منتظر انتخابات آینده سال ۲۰۲۰ هستند تا بدانند که آیا با پیروزی یک دموکرات شانس با آنها یار خواهد بود یا نه و در این حالت به غارت سالانه ۵۰۰ میلیارد دلار  از آمریکا ادامه خواهند داد.»

وی در ادامه نوشت: ‌«تنها مشکل این است که آنها می‌دانند من پیروز خواهم شد (با توجه به بهترین ارقام در اقتصاد و اشتغال در تاریخ ایالات متحده و بسیاری چیزهای دیگر) اگر در دور دوم ریاست من معامله انجام شود،‌ این موضوع برای آنها بسیار بدتر خواهد بود».

ترامپ در پایان نوشت عاقلانه است که مقامات چین هم اکنون تصمیم بگیرند و اقدام کنند هر چند که وی به جمع آوری تعرفه‌های سنگین بسیار علاقه مند است.

تنش بین واشنگتن و پکن پس از اقدام ناگهانی ترامپ برای افزایش تعرفه‌ها و مالیات بر کالاهای چینی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار از سطح ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش یافته و مذاکرات دو جانبه را در آستانه شکست بزرگ قرار داده است.

ترامپ مدعی است که با گشایش بازار چین در مقابل کالاهای آمریکائی  به صورت گسترده برای کاهش بودجه تجاری آمریکا و چین تلاش می‌کند و در حقیقت پکن را به وضع قوانینی برای توقف استفاده غیر قانونی از تکنولوژی و نقض مالکیت فکری واداشته است.