۰ نفر

عمان برای میانجیگری میان ایران و آمریکا اعلام آمادگی کرد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۳:۳۲
کد خبر: 352131
عمان برای میانجیگری میان ایران و آمریکا اعلام آمادگی کرد

سفیر عمان در واشنگتن گفت: اگر ایران و آمریکا بر مؤثر بودن میانجیگری عمان باور داشته باشند، مسقط برای حل تنش دو طرف آمادگی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «حنینه المغیری» بامداد پنجشنبه در مصاحبه با تارنمای آمریکایی المانیتور افزود: در سال 2013 عمان میانجیگر مذاکرات هسته ای میان ایران و آمریکا نبود بلکه تنها محل این مذاکرات را تأمین کرد. 
وی با اشاره به روابط دوستانه عمان با دولت های ایران و آمریکا گفت: ما می توانیم بار دیگر نقشی در حل تنش به وجود آمده میان دو کشور داشته باشیم. 
سفیر عمان در آمریکا به ویژگی های سیاست خارجه مسقط پرداخت و گفت: یکی از اصول اصلی سیاست خارجه عمان، عدم دخالت در امور داخلی کشورهای همسایه است.
المغیری تصریح کرد: از دیگر اصول سیاست خارجه عمان می توان به نقش میانجیگری در حل بحران های منطقه ای اشاره کرد. 
وی در باره روابط مسقط - تهران گفت: ایران یکی از همسایگان خوب عمان است و ما دارای روابط خوب و پسندیده ای با این کشور هستیم؛ عمان با همین سیاست توانست در سال 2009 کوهنوردان آمریکایی بازداشت شده در ایران را آزاد کند. 
سفیر عمان در آمریکا افزود: پس از آزادی کوهنوردان آمریکایی، تا کنون شهروندان زیادی از آمریکا برای همیاری عمان در آزادی بستگان آنان به دفتر من مراجعه کرده اند.