۰ نفر

بورس‌های جهانی صعود کردند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۱
کد خبر: 351680
بورس‌های جهانی صعود کردند

با وجود افزایش نگرانی‌ها از جنگ تعرفه‌ای دولت ترامپ، بسیاری از شاخص‌های مهم بورسی در معاملات امروز صعودی شدند.

به گزارش  خبرگزاری فرانسه، رابرت لایت هایزر، وزیر بازرگانی آمریکا گفته است پیشنهاد دونالد ترامپ برای افزایش تعرفه وارداتی کالاهای چینی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد که حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از این کالاها را شامل می‌شود، به زودی مورد بحث قرار خواهد گرفت. با این حال طرف چینی گفته است تغییری در برنامه اعزام هیأت تجاری برای مذاکره با همتایان آمریکایی خود در واشنگتن ایجاد نخواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با این حال دو طرف هنوز سیگنال‌های مثبتی از امکان رسیدن به توافق به معامله‌گران مخابره کرده‌اند و همین مساله باعث شد تا بورس‌های چین به مانند بسیاری از دیگر بورس‌ها روند مثبتی داشته باشند به گونه‌ای که شاخص "هانگ سنگ" با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۹ هزار و ۴۳۵.۶۹ واحد و شاخص "شانگهای کامپوزیت" با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۹۳۱.۱۳ واحد افزایش یافت.

علاوه بر بورس‌های چین، بسیاری از شاخص‌های مهم بورسی دیگر نقاط هم صعودی بودند به گونه‌ای که شاخص بورس سنگاپور ۰.۳ درصد و شاخص‌های بورسی در اندونزی و تایوان ۰.۷ درصد به نسبت روز قبل بالاتر رفتند. شاخص‌های بورسی در فیلیپین و نیوزلند نیز با افزایش بسته شدند.

در روزی که بورس لندن به دلیل تعطیلات عمومی بسته بود، شاخص "داو جونز" بورس وال استریت با ۰.۳ درصد کاهش به محدوده ۲۶ هزار و ۴۳۸.۴۸ واحدی عقب نشست. شاخص "نیک کی ۲۲۵" نیز مهم‌ترین شاخص بورسی نزولی در بین همتایان آسیایی خود بود و با کاهش ۰.۸ درصدی و ایستادن در سطح ۲۲ هزار و ۸۷.۳۷ واحد به کار خود خاتمه داد.

جفری هیلی، کارشناس بازار در مؤسسه "اواندا" گفت: از رئیس جمهور آمریکا چه می‌خواهید؟ او هیچ گاه در کارزار انتخاباتی نیز متعهد به قابل پیش بینی بودن نبود و این یکی از خصوصیت‌های وی در مذاکرات است. چینی‌ها تازه این نکته را فهمیده‌اند و این شاید دلیلی باشد که آنها هنوز می‌خواهند هیأت کاملی را برای مذاکرات به واشنگتن بفرستند.

از طرف دیگر در معاملات طلای سیاه، هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۲ سنت کاهش به ۶۲.۲۳ دلار رسید. نفت خام برنت نیز در شرایطی معامله شد که بهای آن با ۱۲ سنت کاهش در مقایسه با روز قبل به ۷۱.۱۲ دلار در هر بشکه رسید.