۰ نفر

کارمندان سفارت آلمان در تهران سر کارشان هستند

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۴۶
کد خبر: 351290
کارمندان سفارت آلمان در تهران سر کارشان هستند

علیرغم انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر اینکه سفارت آلمان در تهران در حال تخلیه کارمندان خود از ایران است، پیگیری‌ها حاکی از کذب بودن چنین اخباری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، از دیروز خبری در فضای مجازی از جمله توئیتر دست به دست شد با این مضمون که سفارت آلمان در تهران در حال تخلیه کارمندان خود از ایران است و آن را به سایر سفارتخانه‌های اروپایی در تهران نیز تعمیم داده و مدعی شدند که سایر سفارتخانه‌های اروپایی نیز در حال خارج کردن خانواده‌های کارمندان خود از ایران هستند.

منتشر کنندگان چنین اخباری دلایلی را در این خصوص مطرح هم کرده‌اند از جمله جنگ، قطع ارتباط سیاسی و تغییر رژیم و ...

در همین خصوص با پیگیری‌های صورت گرفت دریافت که چنین خبری اساسا واقعیت ندارد و سفارت آلمان در تهران کما فی السابق در حال فعالیت است و کارمندان آن هم مشغول به کارند و خبری از تخلیه سفارتخانه نیست.

به نظر می‌رسد باز هم طراحان پشت سر انتشار چنین اخباری همان اکانت‌های دروغین مستقر در آلبانی هستند که هر بار به مطالبی دروغین متوسل می‌شوند تا شرایط را در ایران غیرعادی و متشنج جلوه دهند.

حتی در این خصوص یکی از کاربران در توئیتر با انتشار تصاویری از صفحه توئیتر «میشائیل کلور برشتولد» سفیر آلمان در تهران که اقدام به خریداری کنگر کرده و به دنبال دستور پخت آن بوده، منتشر کنندگان این اخبار جعلی و کذب را به مضحکه گرفته است.