۰ نفر

حقایقی جالب درباره اقتصاد کالیفرنیا

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۰۷
کد خبر: 350653
حقایقی جالب درباره اقتصاد کالیفرنیا

کالیفرنیا بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکا و یکی از موتورهای اصلی رشد این کشور است. اگر کالیفرنیا یک کشور مستقل بود، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی محسوب می‌شد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، کالیفرنیا مقر بسیاری از مناطق مشهور آمریکا است؛ از هالیوود و سیلیکن ولی گرفته تا لس آنجلس.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در ادامه با حقایقی جالب از اقتصاد این ایالت آشنا می‌شوید:

۱- اگر کالیفرنیا یک کشور مستقل می‌بود، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی با اقتصاد ۲.۹ تریلیون دلاری خود می بود که بزرگ تر از اندازه اقتصاد کشورهایی همچون انگلیس و آلمان است.  

۲- این ایالت ۱۴ درصد از کل اقتصاد آمریکا را در دست دارد و تنها بندر سانفرانسیسکو آن با تولید ناخالص داخلی ۵۳۵ میلیارد دلاری در سال، نوزدهمین اقتصاد بزرگ جهان است!

۳- با وجود اقتصاد بسیار بزرگ، این ایالت سی و چهارمین ایالت آمریکایی از نظر سلامت اقتصادی است که دلیل اصلی آن فقر بالا، اختلاف طبقاتی و اختلاف سطح دستمزدها است.

۴- کالیفرنیا یکی از قطب های اصلی کشاورزی در آمریکا نیز هست؛ به گونه ای که در بیش از ۲۵ میلیون هکتار از اراضی زراعی آن، بیش از ۴۰۰ محصول زراعی مختلف کشت می‌شود.

۵- فرودگاه شهر لس آنجلس سومین فرودگاه پرتردد جهان است و این شهر به تنهایی با کشورهای دیگر بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار تجارت سالانه دارد!

۶-قیمت بنزین در این ایالت گرانتر از هر ایالت دیگری است؛ به گونه ای که در پانزدهم آوریل امسال هر لیتر بنزین به ۴.۰۶۹ دلار رسید.

۷- با افزایش ۳.۲ درصدی قیمت مسکن در مقایسه با سال گذشته، متوسط قیمت مسکن در این ایالت از ۵۵۰ هزار دلار گذشته است. این رقم در سان فرانسیسکو یک میلیون و ۱۹۰هزار دلار و در لس آنجلس ۶۲۹هزار و ۳۰۰ دلار است.

۸- این ایالت سومین ایالت بزرگ آمریکا از نظر مساحت و پرجمعیت ترین ایالت این کشور محسوب می‌شود. مهم ترین شهرهای این ایالت شامل لس آنجلس، سان فرانسیسکو، ساکرامنتو و لانگ بیچ است.