۰ نفر

ترامپ: اقتصادمان می‌تواند با سرعت موشک حرکت کند!

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰
کد خبر: 350349
ترامپ: اقتصادمان می‌تواند با سرعت موشک حرکت کند!

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از بانک مرکزی این کشور خواست تا نرخ بهره را تغییر دهد.

به گزارش بی بی سی، دونالد ترامپ در چند پیام توییتری بار دیگر به سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا تاخت و مدعی شد اقتصاد آمریکا توانایی حرکت رو به جلو با سرعت موشک را دارد. او از مقامات فدرال رزرو خواست تا نرخ بهره را از ۲.۲۵ درصد کنونی به ۱ درصد کاهش دهند: با نرخ بهره پایین‌تر و برخی سیاست‌های محرک می‌توانیم با سرعت موشک رو به جلو حرکت کنیم. بله این خیلی خوب است که رشد اقتصادی (در سه ماهه نخست) به ۳.۲ درصد رسیده است اما با نرخ تورم پایین می‌توانیم رکوردهای جدیدی را به ثبت برسانیم و در همان زمان شروع به کاستن از میزان بدهی‌های ملی خود کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تا پایان ماه مارس تورم آمریکا به ۱.۶ درصد رسید که ۰.۱ درصد کمتر از ماه آوریل و کماکان پایین‌تر از تورم ۲ درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور است. ترامپ که تاکنون بارها و بارها به جروم پاول انتقادات تندی وارد ساخته است از او خواست تا به مانند چینی‌ها رفتار کند: چین همزمان با نگه داشتن نرخ بهره در سطح پایین، سیاست‌های محرک بسیار خوبی را در اقتصادش اعمال کرده است اما فدرال رزرو ما در زمانی که نرخ تورم پایین است، نرخ بهره را به حال خود رها کرده است. این پتانسیل را داریم که (رو به جلو) حرکت کنیم.

بانک مرکزی آمریکا در سال ۲۰۰۸ میلادی و در زمان رکود بزرگ آخرین سیاست محرک خود را اجرایی کرد که تا سال ۲۰۱۴ ادامه داشت.

ترامپ جروم پاول را جایگزین خانم یلن کرده است که با سیاست‌های وی در حوزه اقتصادی اختلاف دیدگاه عمیقی داشت. یلن در مصاحبه‌ای ترامپ را متهم کرده بود که چیزی از اقتصاد سر در نمی‌آورد.