۰ نفر

سهام آسیایی افت کرد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷
کد خبر: 350123
سهام آسیایی افت کرد

انتشار داده‌های ضعیف فعالیت‌های تولیدی چین که نشان می‌دهد اقتصاد این کشور وضعیت خوبی ندارد موجب شد سهام آسیایی افت کند.

به گزارش رویترز، روز سه‌شنبه، با انتشار داده‌های ضعیف فعالیت‌های تولیدی چین، که نشان می‌داد دومین اقتصاد بزرگ جهان علی‌رغم تلاش‌های پکن برای تقویت رشد، وضعیت خوبی ندارد، سهام آسیایی افت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، داده‌های رسمی و تحقیقات خصوصی، هر دو نشان داد که این ماه رشد کارخانجات چین کند شده است و به این ترتیب امیدها برای رشدی پایدار و سریع‌تر، از بین رفت. این داده‌ها همچنین نشان داد که رشد بخش خدمات هم کندتر شده است. این باعث شد چشم‌انداز اقتصادی مبهم به نظر برسد.

شاخص دلاری سهام چین در ام‌اس‌سی‌آی ۰.۸ درصد افت کرد، اما سهام شرکت‌های برتر چین تحت شاخص کامپوزیت شانگهای، با امید به مشوق‌های دولت، ۰.۶۲ درصد رشد کرد.

شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۶۳ درصد پایین آمد.

فرانسیس چئونگ می‌گوید: داده‌های ضعیف بخش تولید نشان می‌دهد که مشوق‌های مالی دولت فعلاً ادامه خواهد داشت. این درحالی است که داده‌های قدرتمند ماه مارچ این گمانه‌زنی را به وجود آورد که مشوق‌های مالی دولت قطع خواهد شد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۷ درصد افت کرد. شاخص کوسپی کره‌جنوبی پیشتاز افت سهام در منطقه بود و ۱.۱۵ درصد سقوط کرد.

بازارهای ژاپن این هفته فعلاً بسته مانده‌اند. امپراطور ژاپن قرار است حکومت خود را به پسر بزرگترش، ولیعهد ناروهیتو، تحویل دهد. در بازار سهام سنگاپور، نیکی ژاپن ۰.۲۲ درصد پایین آمد و ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۶۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

اما بازارهای جهانی در انتظار نتیجه اجلاس ۲ روزه سیاست‌گذاری کمیته تعیین نرخ بهره فدرال‌رزرو هستند، که قرار است روز چهارشنبه، ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران، اعلام شود.

انتظار می‌رود نرخ بهره در این جلسه دست‌نخورده باقی بماند.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار در برابر ین ژاپن ۰.۰۵ درصد افت کرد و به ۱۱۱.۵۵ رسید.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان بدون تغییر در نرخ ۹۷.۸۵۲ واحد باقی ماند.