۰ نفر

روسیه و کره شمالی به دنبال ساخت یک پل مرزی جدید

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳
کد خبر: 350119
روسیه و کره شمالی به دنبال ساخت یک پل مرزی جدید

نماینده رئیس‌جمهور روسیه در منطقه فدرال خاور دور این کشور گفت: پوتین دستور مطالعه ساخت یک پل ماشین‌رو بین کره شمالی و منطقه پری‌مورسکی، این کشور را صادر کرده است.

به گزارش راشاتودی، یوری تروتنف، نماینده رئیس‌جمهور روسیه در منطقه فدرال خاور دور این کشور اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دستور آغاز فاز مطالعاتی ساخت یک پل ماشین‌رو بین کره جنوبی و منطقه پری‌مورسکی را صادر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی ادامه داد: این طرح در طول دیدار پوتین و رهبر کره شمالی مطرح شد. پوتین سپس به وزارت توسعه شرق دور این کشور دستور داد که بررسی این پروژه را آغاز کنند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این وزارتخانه روس اعلام کرده است که قرار است کره شمالی نیروی کار لازم و مصالح ساختمانی برای این کار را تامین کرده و روسیه نیز تجهیزات آن را ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارائه خواهد داد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. قرار است این پل بر اساس استانداردهای روسیه ساخته شود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدت‌هاست که کره شمالی به دنبال ساخت این پل است تا زمین عبور خودروها بین دو کشور و بدون نیاز عبور از چین ایجاد شود. دو کشور هم‌اکنون از طریق یک خط ریلی به یکدیگر متصل هستند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

کره شمالی و روسیه ۳۹/۴ کیلومتر خط مرزی دارند که ۲۲ کیلومتر آن دریایی است. هفته گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، ‌در ولادی ووستوک روسیه با یکدیگر دیدار کردند.