۰ نفر

آمریکا: ایران، مهم‌ترین موضوع مورد بحث با مسکو در سوریه

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲:۱۵
کد خبر: 350028
آمریکا: ایران، مهم‌ترین موضوع مورد بحث با مسکو در سوریه

«جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه مدعی شد: مهم‌ترین اولویت ما در گفت و گو با مقام‌های روسی در سوریه موضوع شبه نظامیان تحت امر ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جفری این سخنان را بامداد سه شنبه در گفت و گوی با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گفت.
نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در ادامه اتهام زنی هایش علیه کشورمان افزود: نقش ایران و شبه نظامیان آن به اقدامات تحریک آمیز محدود نمی شود، بلکه آنها امنیت منطقه را با استفاده از موشک های میان برد و پهپادهایشان به مخاطره می اندازند.
این اظهارات فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه در حالی بیان می شود که حضور مستشاری ایران به درخواست دولت قانونی سوریه در این کشور انجام شده و اعتبار آن در اظهارات متفاوت رئیس جمهوری و سایر مقامات سوری به ویژه نماینده دمشق در سازمان ملل متحد، کاملاً به تأیید رسیده است.
از سوی دیگر، وی در اظهارات خود به هیچ عنوان به حملات هوایی رژیم صهیونیستی که منجر به افزایش بی ثباتی در سوریه شده و نیز تصرف غیرقانونی بلندی های جولان از سوی آن رژیم نکرد و نشان داد که تنها استخوان در گلو مانده آنها و همپیمانان شان در منطقه، حضور مقتدرانه ایران در مبارزه با تروریسم خودساخته آنهاست.
جفری با ابراز خشم از مذاکرات صلح سوریه در شهر نورسلطان (استانه) قزاقستان که دوازدهمین دور از آن جمعه گذشته با انتشار بیانیه ای به پایان رسید، گفت: گروه آستانه نمی تواند پیشرفت قابل ملاحظه ای در تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی حاصل کند.
وی در ادامه در خصوص ماموریت نیروهای آمریکایی در سوریه هم افزود: ماموریت ما شکست مداوم داعش است و ما به دنبال تشکیل یک ائتلاف وسیع تر از گذشته در شمال شرق سوریه هستیم.
نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه درباره گروهک تروریستی داعش گفت: داعش همچنان تهدید و توانایی دارد و آمریکا از قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن نقشه راه سوریه تعیین شده است، حمایت می کند.