۰ نفر

رییس‌جمهور چین برای امضای توافق تجاری به آمریکا می‌رود

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۳۷
کد خبر: 349965
رییس‌جمهور چین برای امضای توافق تجاری به آمریکا می‌رود

یک روزنامه هنگ کنگی نوشت که شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین برای امضای توافق نهایی پایان جنگ تجاری با آمریکا به واشنگتن سفر می کند.

به گزارش اس سی، این سفر احتمالا اوایل ماه ژوئن انجام می شود دو کشور ابراز امیدواری کرده اند با امضای این توافق، به یک سال جنگ تجاری و نبرد تعرفه ها پایان داده شود.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا می گوید قرار است در کاخ سفید میزبان همتای چین خود باشد از سوی دیگر دو طرف در حال آماده کردن مقدمات سفر شی هستند.
اگر طرفین بتوانند توافق را نهایی کند و مورد قبول آنها واقع شود، رییس جمهوری چین برای سفر به آمریکا آماده خواهد بود.
روزنامه به نقل از برخی از منابع آگاه که حاضر به افشای نام آنها نشده آورده است: این توافق برای اوایل ماه ژوئن آماده می شود اما ممکن است باز هم این زمان تغییر کند.
اینکه سفر رسمی است و یا اینکه دو رییس جمهوری نشستی کاری خواهند داشت، بستگی به شرایط زمانی و توافقات آنها دارد اما هدف آنها این است که با امضای این توافق به مناقشه طولانی تجاری خاتمه داده شود.
بزودی نمایندگان آمریکا شامل نماینده تجاری و وزیر خزانه داری این کشور به چین سفر می کنند و پس از آن یک دور مذاکرات دیگر با حضور معاون نخست وزیر چین در واشنگتن انجام خواهد شد ماه آینده میلادی برای هر دو کشور برای رسیدن به این توافق اهمیت زیادی دارد.
شی جین پینگ در سخنرانی خود در دومین نشست بین المللی همکاری راه ابریشم در پکن گفت که به شرکت ها و کشورها دسترسی بیشتری به بازار چین می دهد از حق مالکیت معنوی حراست و از انتقال اجباری فناوری جلوگیری خواهد کرد. 
اگرچه او به نبرد تعرفه ها و جنگ تجاری با آمریکا اشاره نکرد اما وعده هایی که در این سخنرانی داد مطابق خواسته هایی است که آمریکا تاکنون از این کشور داشته است.
او البته به طور تلویحی از تبعیضات و مشکل تراشی های آمریکا برای محققان و دانشجویان چینی اشاره کرد و گفت باید با این گروه ها عادلانه برخورد کرد و به شکلی عمل کرد که کشورها مبادلات علمی و فنی لازم را در محیطی دوستانه و عادلانه انجام دهند.