۰ نفر

عمران خان: به دنبال حفظ روابط خوب با تهران هستیم

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲:۰۰
کد خبر: 349774
عمران خان: به دنبال حفظ روابط خوب با تهران هستیم

عمران خان نخست وزیر پاکستان امروز یکشنبه گفت: اسلام آباد روابط خوب و شایسته‌ای با تهران دارد و به دنبال حفظ این روابط هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، عمران خان که به منظور شرکت در همایش «کمربند - راه » در پکن پایتخت چین بسر می برد در مراسمی اظهارداشت؛ هر رخدادی در کشور افغانستان بر مناطق مرزی پاکستان تأثیرگذار خواهد بود، در نتیجه ما برای یک منطقه صلح آمیز تلاش می‌کنیم و در این رابطه پاکستان روابط خوبی با ایران دارد و ما به دنبال تقویت این رابطه هستیم.

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه در حال حاضر تنها مشکل صلح و ثبات در منطقه روابط کنونی میان پاکستان و هند است اظهار امیدواری کرد که با اتمام انتخابات سراسری در هند، روابط متمدنی میان اسلام آباد و دهلی نو برقرار شود.

عمران خان تصریح کرد: در صورت نبود ثبات و امنیت در منطقه، رفاه اقتصادی در پاکستان محقق نخواهد شد.
نخست وزیر پاکستان همچنین افزود، اسلام آباد امیدوار است که راه حل سیاسی در افغانستان به نتیجه برسد و این کشور جنگ زده هرچه زودتر به ثبات برسد.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان که ماه جاری که سفر رسمی خود را از مشهد مقدس آغاز کرده بود روز دوشنبه در تهران با حجت الاسلام حسن روحانی دیدار و سپس در نشست مطبوعاتی مشترک گفت: در پاکستان به این نتیجه رسیده ایم که نباید اجازه بدهیم گروه های شبه نظامی از خاک پاکستان برعلیه کشورهای دیگر برای اقدامات تروریستی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اولین بار در سال 1351 شمسی (1972 میلادی) به ایران سفر کرده بود، افزود: ما از انقلاب ایران حمایت می کنیم و در پاکستان جدید بدنبال چنین انقلابی هستیم تا فاصله فقرا و اغنیا را کاهش دهیم.
نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: باید این ارتباط و اعتماد را برقرار کنیم و به همدیگر اطمینان دهیم که هر دو کشور اجازه نمی دهند (گروه های تروریستی) از خاکشان برای عملیات و اقدامات تروریستی استفاده شود ما نیازمند اعتماد سازی و همکاری های بیشتر در حوزه های مختلف در آینده هستیم.