۰ نفر

حقایقی جالب از اقتصاد نیویورک

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۰
کد خبر: 349593
حقایقی جالب از اقتصاد نیویورک

نیویورک شهری با دو نیمه کاملا متفاوت است.

به گزارش سی ان بی سی، نیویورک یکی از مهم‌ترین شهرهای آمریکا و جهان و قلب تپنده بازارهای مالی و بانکی آمریکا محسوب می‌شود. این شهر به دو نیمه کاملاً متفاوت ثروتمند و فقیر تقسیم شده است به گونه‌ای که همزمان میزبان گران‌ترین خانه‌های آمریکایی (در محله سنترال پارک منهتن) و فقیرترین محله آمریکا (برونکس کانتی) است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در ادامه با حقایقی جالب از اقتصاد این شهر آشنا می‌شوید:

۱- اقتصاد نیویورک هم اندازه اقتصاد کانادا!

نیویورک به تنهایی یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان است و اندازه اقتصاد آن با اقتصاد کانادا یا کره جنوبی تقریباً برابر است! این شهر بزرگ‌ترین صادر کننده کالا به کانادا نیز محسوب می‌شود.

۲- تا پایان سال ۲۰۱۷ تولید ناخالص داخلی این ایالت ۱.۵ تریلیون دلار بوده است و انتظار می‌رود این رقم تا سال ۲۰۲۵ از ۲.۵ تریلیون دلار نیز عبور کند.

۳- نیویورک بیش از هر شهر دیگری در آمریکای شمالی میزبان افراد ثروتمند است و در این شهر ۱۰۳ نفر با ثروت ۱ میلیارد دلار و بیشتر زندگی می‌کنند.

۴- اقتصاد نیویورک به تنهایی ۸ درصد از کل حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

۵- نرخ بیکاری نیویورک تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۴ درصد رسیده است که کمترین نرخ در طول تاریخ این شهر محسوب می‌شود.

۶- اگر چه این شهر بیش از هر چیز دیگری به خاطر سیب‌هایش مشهور است اما بزرگ‌ترین صادرات آن مربوط به الماس است و سال گذشته ۱۳ میلیارد دلار الماس از این شهر صادر شده است.

۷- گران‌ترین خانه آمریکا در این شهر قرار دارد. کن گریفین، میلیاردر مشهور برای خرید یک پنت هاوس در این شهر ۲۳۸ میلیون دلار پول پرداخت کرد.