۰ نفر

هند هم به تب خرید طلا برای مقابله با دلار پیوست

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۲۸
کد خبر: 349445
هند هم به تب خرید طلا برای مقابله با دلار پیوست

به نظر می‌رسد بانک مرکزی هند هم به جمع کشورهایی که می خواهند با خرید هر چه بیشتر طلا وابستگی خود به دلار را کاهش دهند پیوسته است.

به گزارش راشاتودی، هند طی سال گذشته میلادی 42.3 تن معادل 1.5 میلیون اونس به ذخایر طلای خود اضافه کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به گزارش صندوق بین المللی پول از ابتدای سال جاری نیز 8.2 تن طلا توسط بانک مرکزی هند از بازار جمع شده و به نظر می رسد این کشور در تلاش برای کنار زدن دلار از بازار جهانی، سطح ذخایر خود را به میزان بالایی رسانده است.

در حال حاضر حجم کل ذخایر طلای هند به 608.7 تن رسیده است و این میزان طلا 7 درصد از کل حساب ذخیره خارجی این کشور را شامل می شود.

هند از نظر حجم ذخایر طلا، دهمین کشور جهان محسوب می شود.

اقدام هند در راستای روند کنونی بسیاری از بانک‌های مرکزی کشورهای جهان در جمع آوری طلا و کاهش وابستگی به دلار آمریکا انجام شده است.

به گزارش شورای جهانی طلا، در سال 2018 بانک های مرکزی کشورهای جهان 651.5 تن طلا از بازار خریداری کردند که نسبت به سال 2017 معادل 74 درصد افزایش یافته و در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است.

بسیاری از کشورهای جهان در تلاش برای تنوع بخشی به ذخایر خارجی خود و کاهش وابستگی به دلار، در حال خرید هر چه بیشتر طلا هستند.

کشورها به دلیل اقدامات کاخ سفید در به راه انداختن جنگ‌های تجاری، اعمال تحریم علیه کشورها به بهانه مختلف، و ایجاد مناقشات منطقه‌ای رویکرد کاهش وابستگی به دلار را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش بانک مرکزی جمهوری خلق چین، این کشور به عنوان ششمین کشور دارنده ذخایر طلا در جهان، در ماه مارس 360 هزار اونس طلا خریداری کرده و حجم ذخایر خود را به 1900 تن رسانده است.

گزارشات حاکی از آن است که روسیه نیز در ماه مارس 18.7 تن طلا خریداری کرده و ذخایر خود را به 2170 تن رسانده است.

هووی لی، کارشناس اقتصادی بانک OCBC  سنگاپور، می‌گوید شکی نیست که چین یکی از بزرگ ترین خریداران طلا در جهان طی ماه‌های گذشته بوده چرا که پکن وسط یک جنگ تجاری با آمریکاست و احتمالا تصمیم گرفته است که بخشی از صدها میلیارد دلار دارایی دلاری خود را به طلا تبدیل کند.