۰ نفر

نرخ بیکاری فرانسه در پایین‌ترین سطح پنج سال اخیر

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲
کد خبر: 349386
نرخ بیکاری فرانسه در پایین‌ترین سطح پنج سال اخیر

شمار بیکاران فرانسوی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۱۴ رسید.

به گزارش رویترز، آمارهای وزارت کار فرانسه نشان می‌دهد روند کاهش نرخ بیکاری این کشور کماکان رو به بهبود بوده است، به گونه‌ای که شمار افراد بیکار ثبت شده در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی با ۲۴ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش به ۳ میلیون و ۳۹۱ هزار نفر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این کاهش معادل کاهش ۰.۷ درصدی نرخ بیکاری فصلی و کاهش ۱.۵ درصدی در دوازده ماه منتهی به مارس ۲۰۱۹ است و بدین ترتیب نرخ بیکاری به پایین‌ترین سطح خود از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ رسیده است. این کاهش خبر خوبی برای دولت امانوئل ماکرون است که به دلیل اصلاحات جنجالی اقتصادی خود با کاهش محبوبیت چشمگیری مواجه شده است.

لازم به ذکر است که در فرانسه نرخ مشارکت در بازار کار ۷۲.۳ درصد و حداقل سن بازنشستگی برای مردان و زنان برابر ۶۲ سال است. فرانسه یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری را در بین کشورهای عضو منطقه یورو و اتحادیه اروپا دارد.

دولت فرانسه متعهد شده است تا سال ۲۰۲۲، نرخ بیکاری این کشور را به هفت درصد کاهش دهد.

موریه پنیکوآ، وزیر کار فرانسه با اشاره به کاهش نرخ بیکاری گفته است که اصلاح قوانین بیمه مشاغل در دستور کار دولت قرار گرفته است. وی افزود: برای مقابله با بیکاری بالا، تغییرات دهان پر کن نمی‌خواهیم، بلکه تغییراتی لازم داریم که ماندگار باشند.

با وجود کاهش نرخ بیکاری، داشتن شغل مناسب هنوز یکی از دغدغه‌های بزرگ خانوارهای فرانسوی به شمار می‌رود و در ماه آوریل، نگرانی از بیکاری در بین فرانسوی‌ها به بالاترین سطح خود در چهار ماه اخیر رسیده است.