۰ نفر

موافقت دولت فرانسه با کاهش نرخ مالیات

۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۱۶
کد خبر: 349246
موافقت دولت فرانسه با کاهش نرخ مالیات

رئیس جمهور فرانسه در کنفرانسی خبری اعلام کرد دولتش دست به انجام اصلاحاتی برای تحقق برخی خواسته‌های جنبش جلیقه زردها خواهد زد.

به گزارش دویچه وله، امانوئل ماکرون در کنفرانسی خبری در کاخ الیزه گفت برخی از خواسته‌های معترضین مورد قبول دولت واقع شده است و نرخ مالیات بر درآمد طبقه متوسط فرانسه کاهش خواهد یافت. ماکرون که محبوبیتش از بالای ۶۰ درصد در زمان انتخابات به زیر ۳۰ درصد سقوط کرده است، گفت که عقب‌نشینی دولت از انجام برخی اصلاحات اقتصادی اشتباه نبوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ماکرون با عذرخواهی نسبت به برخی اظهاراتش گفت عمیقاً از آن جمله‌ها متأسف است: فکر می‌کنم آن‌ها باطن من را به خوبی نشان ندادند. با تصمیم جدید دولت، طبقه متوسط فرانسه منفعت زیادی از کاهش مالیات‌ها خواهند برد.

ماکرون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که ساعت کاری فرانسوی‌ها در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است گفت که باید به طور جدی در این زمینه کار شود. وی افزود در ماه‌های آینده کابینه فرانسوی در خصوص تعویق اصلاح قانون بازنشستگی و افزایش سطح دستمزدها بحث خواهد کرد.

ماکرون با عذرخواهی از مردم نواحی کمتر توسعه یافته فرانسه گفت که دیگر بدون موافقت شهرداری‌ها، هیچ مدرسه و بیمارستان دولتی تعطیل نخواهد شد. وی افزود: ما باید دسترسی مردم به خدمات عمومی را تضمین کنیم.

لازم به ذکر است جنبش اعتراضی جلیقه زردها که از سال گذشته در فرانسه شدت گرفت، منجر به دستگیری ده‌ها هزار نفر و خسارت اقتصادی فراوان به سومین اقتصاد بزرگ اروپایی شد. بیشتر مطالبات این جنبش، اقتصادی و در مخالفت با سیاست‌های دولت برای افزایش سن بازنشستگی، واگذاری بنگاه‌های دولتی، افزایش درآمدهای مالیاتی دولت و خصوصی سازی نظام آموزشی و درمانی بوده است.

طبق اعلام سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، فرانسه یکی از بالاترین نرخ‌های مالیات بر درآمد جهان را دارد و ۵۴ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور مشمول مالیات است.