۰ نفر

سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران بازی با آتش است

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۱۵
کد خبر: 348981
سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران بازی با آتش است

یک روزنامه آلمانی در مطلبی سیاست های تحریمی آمریکا علیه ایران را بازی با آتش دانست که می تواند به اقتصاد جهانی آسیب وارد کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دولت آمریکا اخیرا به سیاست های ضد ایرانی خود سرعت بیشتری بخشیده و بعد از اقدام اخیرش در قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه تروریستی خود تحریم های نفتی علیه ایران را هم گسترش داده است.

 کاخ سفید روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد معافیت موقت خریداران نفت ایران از اجرای تحریم‌ها تنها 10 روز دیگر به پایان می‌رسدو تمدید نخواهد شد. از این تاریخ به بعد هشت کشوری که تا به حال اجازه داشتند از ایران نفت خریداری کنند هم باید به صف تحریم کنندگان ایران بپیوندند وگرنه مجازات های واشنگتن در این باره شامل حال آن ها هم می شود.

روزنامه آلمانی "اوزنابروکر سایتونگ" در مطلبی به تاثیرات اقدامات ضد ایرانی ترامپ پرداخته و نوشت: سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران می تواند به اقتصاد جهانی آسیب برساند.

نویسنده در ادامه این مطلب نوشت: سیاست تحریم آمریکا علیه ایران بازی با آتش است که می تواند منجر به آشفتگی های اقتصاد جهانی شود.

به نوشته این روزنامه آلمانی اگر ایران ( در واکنش به اقدامات ترامپ) تنگه هرمز که در واقع مهم ترین مسیر تجارت نفتی دنیا که از طریق آن تقریبا حمل و نقل یک سوم صادرات نفت جهانی انجام می شود  را ببندد، در این صورت یک درگیری نظامی در خلیج فارس محتمل است و با افزایش روزافزون خطر جنگ، قیمت نفت هم افزایش می یابد و این چیزی است که اقتصاد ضعیف جهانی در حال حاضر به آن نیاز ندارد.

نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه واشنگتن حالا از ابزار نفت به عنوان سلاح استفاده می کند همچنین نوشت: هدف واشنگتن آشکارا سقوط نظام در ایران است. اما تا به حال محاسبات ترامپ در این راستا با هم جور در نیامده است. بلکه این اقدامات وی نتیجه عکس داشته و افراد به اصطلاح تندرو از نظر غرب و متعادل در این بحران در ایران با هم حرکت می کنند.

ترامپ با سیاست های تحریمی خود علیه ایران برای کسانی که در ایران غرب را به عنوان بلوکی غیر قابل اعتماد ارزیابی می کنند مهمات تهیه می کند. این کشور به این مسئله که تسلیم فشارهای آمریکا نمی شود افتخار می کند.

در ادامه این مطلب آمده است: در هر صورت سیاست ایالات متحده که می خواهد شرکای خود را هم به پیشبرد آن مجبور کند بیش از آنکه سود داشته باشد ضرر دارد و سیاستی مشکوک است.

ترامپ با سیاست توافق ناپذیر خود در برابر ایران یک بار دیگر خود را به عنوان یک به اصطلاح قهرمان سیاست خارجی نشان می دهد که بعد از 2 سال حضور در این مسئولیت هنوز هیچ موفقیت واقعی در عرصه سیاست خارجی را عرضه نکرده است.