۰ نفر

سوریه خواستار انحلال ائتلاف آمریکایی شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۱۹
کد خبر: 348877
سوریه خواستار انحلال ائتلاف آمریکایی شد

معاون وزیر دفاع سوریه خواستار انحلال ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا شد و اعلام کرد، سوریه خواهان خروج تمامی نیروهای غیر قانونی از خاک کشور است.

به‌ گزارش النشره، محمود الشوا، معاون وزیر دفاع سوریه تاکید کرد: این کشور همه خاک خود را از گروه‌های تروریستی و از هر گونه حضور غیر قانونی بیگانگان آزاد خواهد کرد.

به‌ گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ‌ایسنا، این مقام مسئول گفت، نیروهای اشغالگر آمریکا و تروریست‌های وابسته به آن به بازداشت آوارگان سوری در اردوگاه الرکبان ادامه می‌دهند.

وی در سخنرانی خود در هشتمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو خاطرنشان کرد: سوریه با اظهارات آمریکا در مورد باقی‌ ماندن بخشی از نیروهای این کشور در خاک سوریه آن هم به صورت غیر قانونی مخالف است و آنچه که آنها از طریق تروریسم نتوانستند محقق کنند از طریق اجرای محاصره اقتصادی هم نمی‌توانند محقق سازند. سوریه خواستار انحلال ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا و خروج همه نیروهای غیر قانونی در خاک سوریه است.

شوا تصریح کرد، دولت ترکیه از پایبندی به تعهدات خود شانه خالی می‌کند؛ تعهداتی که در توافقنامه سوچی در مورد ادلب به آن دست یافته است.

وی در پایان گفت: ما در مبارزه با تروریسم برای آزادی تمامی خاک خود مصمم هستیم.