۰ نفر

کوشنر اعلام «معامله قرن» بعد از ماه رمضان را تأیید کرد

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۴۳
کد خبر: 348697
کوشنر اعلام «معامله قرن» بعد از ماه رمضان را تأیید کرد

مشاور ترامپ روز سه‌شنبه تأیید کرد که دولت آمریکا بعد از ماه رمضان طرح موسوم به «معامله قرن» برای ایجاد سازش میان رژیم صهیونیستی و طرف‌های فلسطینی را اعلام خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جارد کوشنر»، داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا امروز گزارش‌های پیشین را درباره اینکه دولت آمریکا قصد دارد بعد از ماه رمضان، «طرح صلح» واشنگتن برای ایجاد صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها را اعلام کند، تأیید کرد.

پیش از این رسانه‌های بین‌المللی خبر داده بودند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از اتمام ماه رمضان از این طرح که به «معامله قرن» معروف شده رونمایی خواهد کرد.  

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.