۰ نفر

سنایی: تحریم‌های آمریکا تاثیری بر روابط تهران و مسکو ندارد

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۵۵
کد خبر: 347959
سنایی: تحریم‌های آمریکا تاثیری بر روابط تهران و مسکو ندارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد: تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران و روسیه تاثیری در روابط دو کشور نداشته و روابط دوجانبه نه تنها در حوزه نظامی بلکه در سایر زمینه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی توسعه چشمگیری داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهدی سنایی در مراسم گرامیداشت روز ارتش ایران در مسکو با بیان این مطلب افزود: حسن روحانی و ولادیمیر پوتین به عنوان روسای جمهوری دو کشور طی پنج سال گذشته 16 بار با یکدیگر دیدار کرده اند.
 وزیر دفاع ایران به روسیه می آید
سنایی از روسیه به عنوان کشوری یاد کرد که همواره با قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران روابط دوستانه و حسنه ای داشته است و روند این همکاری ها در حال رشد است و دو طرف از گسترش روابط خورسند وخواهان تقویت هرچه بیشتر آن هستند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در چارچوب همکاری های دفاعی دو کشور، وزیر دفاع ایران هفته آینده در هشتمین کنفرانس امنیتی مسکو شرکت خواهد کرد؛ همکاری دفاعی دو کشور در چارچوب مقابله با تروریسم و افراط گرایی در منطقه به ویژه سوریه است.
 اقدام آمریکا علیه سپاه تهدید صلح و ثبات منطقه است
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جای تاسف است که آمریکا سپاه را که بخشی از نیروهای مسلح کشور و نماد مبارزه با تروریسم در منطقه است، به عنوان سازمانی تروریستی معرفی کرده است.
به گفته سفیر ایران در روسیه، این اقدام غلط آمریکا در کنار یک جانبه گرایی واشنگتن، خروج یک جانبه از برخی توافقات بین المللی از جمله برجام و پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میانبرد با روسیه و بهم ریختن نظم پذیرفته شده بین المللی صلح و ثبات منطقه را تهدید می کند.
 فعالیت های موشکی ایران صلح آمیز است
سفیر ایران ادامه داد: حرکت جمهوری اسلامی ایران دوری از برخورد و تنش است و همسایگان مطمئن باشند که فعالیت های موشکی ایران صلح آمیز و نیروهای مسلح ایران نه یک قدرت تهاجمی بلکه یک قدرت تدافعی و بازدارنده هستند، البته ایران در زمینه تقویت بنیه دفاعی خود و دفاع از مرز و بوم و حاکمیت کشور هیچ تردیدی به خود را نمی دهد.
 سپاه، ارتش و نیروی انتظامی مایه افتخار ملت ایران هستند 
به گفته وی، در سیستم نظامی جمهوری اسلامی ایران ارتش، سپاه و نیروی انتظامی سه محور اصلی قدرت نظامی هستند که هر یک وظایف خاص خود را برعهده و در تامین استقلال و تمامیت ارضی کشور نقش دارند و مایه افتخار ملت ایران هستند.
سفیر ایران خاطرنشان کرد: ارتش ایران بر خلاف برخی از کشورها یادآور دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر، نسل کشی، حمایت از تروریسم، کودتا و بی اعتنایی به نظرات ملت و قانون نیست بلکه یادآور دفاع مشروع از سرزمین ایران و حرکت در چارچوب قانون و مصالح ملی است.
سنایی ادامه داد: ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در ایران ضمن تقویت روزافزون اقتدار و توانمندی های نظامی خود، همواره خواهان صلح و آرامش با کشورهای دوست بوده و در گذشته و امروز نقش موثری در حفظ ثبات منطقه داشته اند.
گفتنی است، مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر روز جمعه با حضور رایزنان نظامی کشورهای مختلف و همچنین صاحبنظران و ایرانشناسان روس در محل رزیدانس سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.
در این مراسم تنی چند از مقامات نظامی روسیه، تعدادی از مدیران ارشد وزارت امور خارجه و وزارت دفاع روسیه، سفرا، معاونین و رایزنان سفارتخانه‌های مقیم روسیه، تعدادی از سفرا و تعدادی از نمایندگان دومای کشوری و شورای فدراسیون روسیه حضور داشتند.