۰ نفر

واکنش مسکو در جلوگیری آمریکا از پرواز به ونزوئلا

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۵۶
کد خبر: 347929
واکنش مسکو در جلوگیری آمریکا از پرواز به ونزوئلا

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از کشورهای جهان خواست حریم هوایی خود را به روی هواپیماهایی که از روسیه عازم ونزوئلا هستند، ببندند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در حساب رسمی خود در توئیتر از کشورهای جهان خواست که اجازه ندهند هواپیماهایی که از روسیه عازم ونزوئلا هستند از حریم هوایی آنها عبور کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این پیام توئیتری نوشت: «ما اقدام اخیر دولت مالت در جلوگیری از استفاده هواپیماهای روسی از حریم هوایی این کشور برای کمک‌رسانی به رژیم ونزوئلا را تحسین می‌کنیم و از همه کشورها می‌خواهیم که از این حرکت دولت مالت الگو بگیرند و از کمک‌رسانی کرملین به مادوروی دیکتاتور جلوگیری کنند.»

وزارت امور خارجه روسیه دقایقی بعد با انتشار پیامی در توئیتر در واکنش به تمجید سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از این اقدام دولت مالت علیه روسیه تأکید کرد: «ما سخت تلاش می‌کنیم تا دستان شما را از ماشه [برای حمله به ونزوئلا] دور نگاه داریم. پس همچنان مشغول تحسین کردن باشید چون این کار حداقل به کسی ضرر نمی‌رساند.»

آمریکا ادعا می‌کند که روسیه در امورات داخلی ونزوئلا مداخله می‌کند و به بی‌ثباتی در این کشور دامن می‌زند. اما روز گذشته «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که اقدامات دولت متبوعش در ونزوئلا صرفاً با هماهنگی دولت قانونی این کشور بوده و این آمریکاست که به صورت خودسرانه در امورات ونزوئلا دخالت می‌کند و با اقداماتش موجب تشدید بحران می‌شود.