۰ نفر

ثروتمندان آمریکایی چه قدر مالیات می‌پردازند؟

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۵۰
کد خبر: 347881
ثروتمندان آمریکایی چه قدر مالیات می‌پردازند؟

بخش بزرگی از درآمدهای مالیاتی دولت امریکا را درآمدهای مالیاتی از ثروتمندان تشکیل می‌دهد.

به گزارش فاکس بیزینس، مؤسسه " اینترنال روینیو سرویس" در گزارشی اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۶، مالیات پرداختی ۵۰ درصد مالیات دهندگان آمریکایی با مالیات ۳ درصد ثروتمند این کشور برابر و معادل ۴۳.۹ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، از کل درآمدهای مالیاتی دولت در آن سال، ۳۷.۳ درصد سهم یک درصد ثروتمند جامعه این کشور بوده است. این افراد درآمد تعدیل شده‌ای معادل یک تریلیون دلار داشته‌اند و ۱.۴ میلیون اظهارنامه مالیاتی تکمیل کرده‌اند.

هم چنین در بین جامعه پنج درصد ثروتمند آمریکایی، ۷ میلیون اظهارنامه مالیاتی تکمیل شده است و ۵۸ درصد درآمد مالیاتی دولت را مالیات‌های پرداختی توسط این گروه درآمدی تشکیل داده است. این گروه در مجموع ۸۳۹.۸ میلیارد دلار مالیات در سال ۲۰۱۶ پرداخت کرده اند. این افراد حدود ۱۹.۲ درصد کل درامد خود را تحت عنوان مالیات به دولت بازگردانده اند.

این مؤسسه هم چنین اعلام کرده است که دهک نخست درآمدی آمریکا دارای درآمد ناخالص ۴.۷ تریلیون دلاری بوده‌اند و افراد متعلق به این دهک، یک تریلیون دلار مالیات به دولت پرداخته کرده اند که معادل ۶۹ درصد کل درآمد مالیاتی این کشور در سال ۲۰۱۶ بوده است.

در مجموع ۹۷ درصد درآمد مالیاتی دولت این کشور را مالیات پرداختی ۵۰ درصد مودیان مالیاتی شکل داده است و سهم پنج دهک پایین درآمدی جامعه از درآمدهای مالیاتی دولت آمریکا تنها معادل ۳ درصد بوده است.