۰ نفر

آرژانتین برای کنترل تورم، قانون تثبیت قیمت‌ها را اجرا کرد

۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱
کد خبر: 347674
آرژانتین برای کنترل تورم، قانون تثبیت قیمت‌ها را اجرا کرد

به دنبال افزایش تورم در ماه های اخیر، دولت آرژانتین برای کنترل تورم اقداماتی از جمله تثبیت قیمت تعداد 60 کالای اساسی به مدت شش ماه را اجرایی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ریاست جمهوری آرژانتین روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد: این اقدام در راستای حمایت از شهروندان و تجارت کشور صورت گرفته است.

نرخ تورم در آرژانتین در ماه مارس (اسفند- فروردین) در حدود 4.7 درصد و در سه نخست سال 2019 به مقدار 11.8 درصد گزارش شده است.

بر اساس قانون جدید، دولت آرژانتین از 16 شرکت خواسته تا قیمت 60 قلم کالای اساسی را به مدت شش ماه ثابت نگهدارند.

اقلام غذایی مورد نظر، شامل روغن، کره، برنج، آرد، رشته فرنگی، شکر، ماست، محصولات کنسرو شده، کوکی ها، مربا و نوشیدنی هاست.

شرکت های طرف قرارداد با دولت آرژانتین، ضمانت داده اند که این اقلام با قیمت ثابت در دو هزار و 500 فروشگاه کشور در دسترس عموم مردم قرار خواهند داشت.

 آرژانتین به عنوان یکی از اقتصادهای نوظهور جهان، اخیراً با چالش های جدی اقتصادی و مالی روبرو شده که اتخاذ نکردن تدابیر کارآمد می تواند منجر به بروز بحران در این کشور شود.

کاهش ارزش «پزو» (واحد پول آرژانتین) در حالی اخیراً تا بیش از 50 درصد رسیده که دولت برای حل این معضل، سود بانکی را به 60 درصد افزایش داد.

پزو از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 53 درصد از ارزش خود را از دست داده است. در ابتدای سال جاری هر دلار آمریکا با 18 پزو مبادله می شد که این رقم اکنون به 39.87 پزو رسیده است.

آرژانتین به عنوان سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین و دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی، در سال 2018 (1397) به دلیل مواجهه با بحران کاهش شدید ارزش واحد پولی اش با شرایط اضطراری روبرو شده است.