۰ نفر

رزمایش مشترک نظامی ایران و عمان برگزار شد

۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۲:۱۴
کد خبر: 347609
رزمایش مشترک نظامی ایران و عمان برگزار شد

رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان با مشارکت یگان‌هایی از نیروهای دریایی دو کشور در سواحل مسقط برگزار شد.

به گزارش اقتصادانلاین به نقل از ایسنا، واحدهای شرکت کننده در این رزمایش شامل یگان‌هایی از نیروهای دریایی، هوایی و مرزبانی سلطنت عمان و همچنین یگان‌هایی از نیروی دریایی ارتش ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند.

در این رزمایش که در چارچوب توافقات کمیسیون مشترک دوستی نظامی دو کشور صورت گرفت، یگان‌های شرکت کننده با اجرای سریال‌های رزمایش به تبادل تجربیات پرداخته و با موفقیت رزمایش را به پایان رساندند.

برخی از تحلیلگران معتقدند که حضور بی‌سابقه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک رزمایش دوجانبه و در سواحل یک کشور خارجی نشان دهنده شکست فضاسازی‌های آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی ایران علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد نظامی قدرتمند و با اعتبار در منطقه و جهان است.

هیئت عالی‌رتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران که به ریاست سرتیپ پاسدار قدیر نظامی رئیس کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان در مسقط به سر می‌برند، علاوه بر حضور در رزمایش مشترک با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عمان و مقامات و فرماندهان نیروهای دریایی، زمینی و هوایی این کشور، با رئیس مجلس شورا و معاون وزیر خارجه عمان نیز ملاقات و حول محور توسعه روابط همه جانبه بین نیروهای مسلح دو کشور مذاکرات مفیدی داشتند.