۰ نفر

روسیه: آمریکا با واقعیت‌های قرن 21کنار نمی‌‌آید

۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۵۵
کد خبر: 346638
روسیه: آمریکا با واقعیت‌های قرن 21کنار نمی‌‌آید

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در سخنانی آمریکا را کشوری استثناءگرا توصیف کرد که از قدرت نفوذش در جهان کاسته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  وزیر خارجه روسیه روز شنبه طی سخنرانی در بیست و هفتمین مجمع شورای سیاست خارجی و دفاعی این کشور در توصیف سلطه‌گری‌های واشنگتن گفت، آمریکا در پی غرق کردن و فشار وارد آوردن به کشورهای دیگر جهت حفظ استثناءگرایی خود در جهان است.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این نشست گفت که عدم تمایل آمریکا برای کنار آمدن با واقعیت‌های قرن بیست و یکم واضح بوده و هزینه زیادی دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه  اظهار داشت، آمریکا بدون هیچ قید و شرطی هنوز قدرتمندترین کشور است، اما  در مجموع تاثیر نفوذ  این کشور در جهان  کاسته شده  و در پی استثناءگرایی است.

وی در خاتمه افزود که آمریکایی‌ها به دنبال اعمال فشار و غرق کردن دیگر کشورها هستند.

لاوروف سه‌شنبه گذشته نیز ضمن دفاع از تقویت مواضع نظامی روسیه در قطب شمال، بر آمادگی کشورش جهت دفاع از تمامیت ارضی خود تأکید کرد.

سرگئی لاوروف در سخنرانی در مجمع بین‌المللی قطب شمال که در «سن پترزبورگ» برگزار شد، خطاب به آمریکا گفت: «ما هیچکس را تهدید نمی‌کنیم و با توجه به وضعیت سیاسی و نظامی اطراف مرزهای خود، در پی کسب اطمینان از قابلیت‌های دفاعی کافی هستیم. ما همیشه آماده دفاع از امنیت، منافع و تمامیت ارضی خود هستیم.»