با توجه به آمار اخیر بانک جهانی در خصوص میزان انتقال وجه توسط مهاجران سراسر جهان به زادگاهشان، حدود 625میلیارد دلار در سال 2017 جابجا شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، بخش بزرگی از مهاجران سراسر جهان، مقدار زیادی از درآمدهای خود را پس‌انداز کرده و برای کمک به خانواده‌هایشان، به زادگاه خود می‌فرستند. زمانی که این مقدار مبالغ جابجا شده توسط مهاجران با هم حساب می‌شوند، متوجه می‌شویم مقدار پولی که هر سال منتقل می‌شود، بسیار عظیم است.

بر اساس تحقیقات اخیر مرکز تحقیقاتی pew که بر اساس ارقام ارائه شده توسط بانک جهانی انجام شده است، برآورد مجموع مبالغ خارج شده توسط مهاجران در سال 2017 را نشان می‌دهد. در همین سال ، میزان مبلغ خارج شده، 625میلیارد دلار تخمین زده شده است که نسبت به سال 2016 با مبلغ 586میلیارد دلار، 7درصد افزایش داشته است.

در ادامه، قابل ذکر است که میزان مبلغ منتقل شده توسط مهاجران در ایالات متحده آمریکا در سال 2017، 148میلیارد دلار بوده است. طبق مطالعات انجام شده در سال 2004 مشخص شد که بیش از 60درصد افراد بالغ متولد آمریکای لاتین از 16.5میلیون نفر که در ایالات متحده زندگی می‌کردند، در آن سال مبالغی را برای خانواده‌های خود ارسال کرده‌اند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط pew، مشاهده می‌کنیم که بیشترین مبلغ انتقال در سال 2017، به مکزیک بوده که بیش از 30میلیارد  دلار بوده است. انتقال پول به چین، با 16.14میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار دارد. در حالی که جایگاه سوم با 11.7میلیارد دلار انتقال، به هندی‌ها تعلق گرفته است.

از سویی دیگر، کمترین میزان انتقال پول، به آلمان با 2.80میلیارد دلار و کره جنوبی با 2.8 میلیارد دلار اختصاص دارد.

در نمودار ارائه شده، میزان وجه انتقالی توسط ساکنان ایالات متحده آمریکا به زادگاهشان در سال 2017 را مشاهده می‌کنید؛

مهاجران سالیانه چه میزان وجه به زادگاهشان انتقال می‌دهند؟