۰ نفر

در صورت برگزیت بدون توافق تجاری؛

اقتصاد انگلیس ۳.۵درصد از تولید ناخالص خود را از دست می‌دهد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۱۷
کد خبر: 346001
اقتصاد انگلیس ۳.۵درصد از تولید ناخالص خود را از دست می‌دهد

در صورتی که انگلستان بدون به دست آوردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا، این بلوک را ترک کند، تا پایان سال ۲۰۲۱، با ضرری معادل حذف رشد اقتصادی نرمال این کشور در ۲ الی ۳ سال آینده روبرو می‌شود.

به گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول هشدار داد، در صورتی که انگلستان بدون به دست آوردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا، این بلوک را ترک کند، تا پایان ۲۰۲۱ میلادی، با ضرری معادل حذف رشد اقتصادی نرمال این کشور در ۲ الی ۳ سال آینده روبرو خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: حتی در صورتی که برگزیت بدون توافق تجاری، به صورت مرتب و بدون تأخیر در مرزها و آشفتگی‌های بازارهای مالی اتفاق بیافتد، اقتصاد انگلستان تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، نسبت به سناریوی «برگزیت با توافق تجاری»، ۳.۵ درصد کمتر رشد خواهد کرد.

این صندوق در بیانیه‌ای گفت: افزایش موانع تجاری تأثیر منفی فوری بر تقاضای خارجی و داخلی انگلستان خواهد داشت.

آی‌ام‌اف اعلام کرد: اتحادیه اروپا هم از سناریوی «برگزیت بدون توافق تجاری» ضرر خواهد کرد، اما این ضرر بسیار کمتر از ضرر انگلستان خواهد بود. این صندوق تخمین می‌زند در این حالت، اتحادیه اروپا نسبت به سناریوی «برگزیت با توافق تجاری»، ۰.۵ درصد رشد اقتصادی کمتری خواهد داشت.

پیش از این طرفداران برگزیت بدون توافق تجاری، صندوق بین المللی پول را متهم کرده بودند که پیش‌بینی‌های خود را با انگیزه‌های سیاسی مطرح می‌کند.