۰ نفر

روسیه ۲.۴ میلیارد دلار به ذخایر ارزی خود اضافه کرد

۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۰۳
کد خبر: 344857
 روسیه ۲.۴ میلیارد دلار به ذخایر ارزی خود اضافه کرد

روسیه ذخایر ارز خارجی خود را در هفته آخر مارس به ۴۸۹.۵ میلیارد دلار رساند که ۲.۵ درصد یا ۲.۴ میلیارد دلار طی ۷ روز افزایش داشت.

به گزارش  راشاتودی، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد این کشور ذخایر ارز خارجی خود را در هفته آخر مارس به 489.5 میلیارد دلار رساند که 2.5 درصد یا 2.4 میلیارد دلار طی 7 روز افزایش داشت .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دلیل این افزایش، درآمدهای حاصل از انتشار اوراق قرضه حاکمیتی، خرید ارزهای خارجی و تبدیل طلا به پول بوده است .

رشد اخیر، سود ذخایر را از 15 مارس تا 29 مارس به 7 میلیارد دلار رسانده است. ارقام بانک مرکزی نشان می‌دهد صندوق های ذخیره بین المللی روسیه به طور مداوم رو به افزایش هستند و از ابتدای سال 21 میلیارد دلار به آنها اضافه شده است. ذخایر روسیه سال گذشته شاهد افزایش 8.3 درصدی بودند که برای سومین سال پیاپی بالا می رفت.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد در حالی که این کشور ذخایر ارز خارجی خود را افزایش می داد، بدهی خارجی آن هم 64.4 میلیارد دلار یا 12.4 درصد نسبت به آغاز سال کاهش یافته و به کمترین حد طی یک دهه رسیده است. در فوریه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که صندوق ها کاملا بدهی خارجی روسیه را برای اولین بار در تاریخ پوشش می دهند .

در این بین، سرمایه گذاری خارجی همچنان افزایش سود در سهام شرکت‌های روسی را نشان می‌دهد. در اوایل سال جاری بانک مرکزی اعلام کرد که شهروندان غیر روسی 576 میلیون دلار سهام در شرکت‌های روسی خریده اند که یک رکورد طی 5  سال است .