۰ نفر

تهدید مجدد ترامپ به بستن کامل مرز مکزیک

۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۱۷
کد خبر: 344566
تهدید مجدد ترامپ به بستن کامل مرز مکزیک

رئیس‌جمهور آمریکا با تقدیر از برخی تمهیدات امنیتی دولت مکزیک برای مقابله با ورود مهاجران به ایالات متحده، تهدید کرد که در صورت نیاز مرز این کشور را مسدود می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه مجددا تهدید کرد که آماده است تا اگر نیاز شود مرزهای جنوبی ایالات متحده با مکزیک را به‌طور کامل ببندد.

ترامپ در مصاحبه کوتاه با خبرنگاران در کاخ سفید، با بیان اینکه بازداشت هزاران نفر توسط دولت مکزیک طی روزهای اخیر باعث تغییر قابل توجه در وضعیت مهاجران غیرقانونی شده، اما گفت: «هنوز آماده‌ایم اگر نیاز شود مرز (با مکزیک) را به‌طور کامل ببندیم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی پیشتر روز سه‌شنبه در موضعی نرم‌تر در یک پست توئیتری نوشته بود: «بعد از سال‌های بسیار (دهه‌ها)، مکزیک در حال بازداشت تعداد زیادی از افرادی است که در مرز جنوبی آنها یعنی گواتمالا، هندوراس و ال‌سالوادور تجمع کرده‌اند».

پنجشنبه گذشته بود که ترامپ با انتقاد از کشورهای مکزیک، گواتمالا و هندوراس در متوقف نکردن موج مهاجران غیرقانونی به سمت آمریکا، تهدید کرد که احتمال دارد مرزهای جنوبی این کشور بسته شود.

«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان نیز ضمن هشدار به رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ساخت دیوار مرزی با مکزیک تأکید کرده بود آنهایی که به دنبال بستن مرزها هستند، زندانیان دیوارهایی هستند که خودشان ساخته‌اند.

پیشتر نیز سرپرست وزارت دفاع آمریکا طی نامه‌ای به وزارت امنیت داخلی این کشور، از دستور دولت برای اختصاص یک میلیارد دلار از بودجه این وزارتخانه برای ساخت دیوار در مرز مکزیک خبر داده بود.

ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ بود. ترامپ در کوران مبارزات انتخاباتی بارها تأکید کرد هزینه ساخت این دیوار را از دولت مکزیک خواهد گرفت. او بعد از ناکامی در تأمین بودجه به این روش از کنگره خواست هزینه آن را تأمین کند.  مجادله کنگره با ترامپ برای تأمین هزینه مربوط به ساخت این دیوار طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت فدرال آمریکا را رقم زد.