بررسی شلوغ‌ترین مسیرهای هوایی جهان نشان می‌دهد؛ مسیر بین جزیره جه‌جو و سئول (در کره جنوبی)، با بیشترین آمار پرواز، در جایگاه نخست قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، هنگامی که صحبت از شلوغ‌ترین مسیرهای هوایی جهان به میان می‌آید، شاید مسیر پرواز نیویورک به لس‌آنجلس، یا لندن به پاریس به ذهن خطور کند. اما جالب توجه است که شلوغ‌ترین مسیر پرواز در جهان، بین جزیره‌ای در کره جنوبی (Jeju) و پایتخت آن "سئول" است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مانیتورینگ هوایی بریتانیا OAG، در بازه زمانی مارس 2018 تا فوریه 2019، 79.460 جابجایی هوایی، بین جه‌جو و سئول انجام شده است. محبوبیت این مسیر، بیشتر به دلیل جاذبه‌های گردشگری است تا سفرهای تجاری.

جه‌جو بزرگترین جزیره شبه جزیره کره جنوبی است که گاهی "هاوایی کره جنوبی" نامیده می‌شود. این منطقه دارای مناظر حیرت‌انگیزی است که همواره گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، اما در واقع بیشترین طرفدار برای بازدید از این جزیره زیبا، کره‌ای هستند.

در سراسر جهان، معمولا تمام مسیرهای شلوغ هوایی، به پروازهای داخلی مربوط می‌شود. پرواز بین دو شهر ملبورن و سیدنی، دومین مسیر هوایی شلوغ جهان شناخته شده است. در طول همان بازه زمانی، 54.102 خروجی بین این دو شهر استرالیا انجام شده است. مسیر هوایی بمبئی به دهلی، با 45.188 خروجی، در جایگاه سوم قرار گرفته است.

جالب توجه است، شلوغ‌ترین مسیر هوایی بین‌المللی، از کوالالامپور به سنگاپور، با 30.187 خروجی است.

در نمودار ارائه شده، ١٠مسیر از شلوغ‌ترین مسیرهای هوایی جهان را مشاهده می‌کنید؛

مسیرهای هوایی