۰ نفر

آماده‌باش عراق؛ سیل شهر بلد را فرا گرفت

۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 344401
آماده‌باش عراق؛ سیل شهر بلد را فرا گرفت

در پی باران‌های شدید در عراق، استانداران چند استان این کشور حالت آماده‌باش اعلام کردند و سیل شهر «بلد» در استان صلاح‌الدین را فرا گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، هواشناسی عراق درباره باران های شدید در چند استان این کشور هشدار داد.

بر اساس گزارش وبگاه «المعلومه»، «صادق عطیه» یکی از کارشناسان هواشناسی این کشور یکشنبه (دیروز) در صفحه فیسبوک خود به اهالی شهرهای « واسط، سلیمانیه، موصل، دیالی، کرکوک، دهوک، میسان، نجف، کربلا و دیوانیه» درباره باران‌های شدید و احتمال وقوع سیل هشدار داد.

بر اساس گزارش «رووداو»، کاربران اینترنتی تصاویری از سیل در شهر «بلد» در استان صلاح‌الدین منتشر کردند. این تصاویر نشان می‌دهد بیشتر مناطق و خیابان‌های شهر بلد را آب فرا گرفته است.

مرقد امامزاده «سیدمحمد» فرزند بزرگ امام هادی (علیه السلام) در شهر بلد قرار دارد و این شهر 50 کیلومتر با سامرا فاصله دارد.

sWndLQE6xKiD

Oj5QUpNnzDXW

5h284x7YyHOk

id8mre5yDwAB

بنا به گزارش المعلومه، «محمد المیاحی» استاندار «واسط»، حالت آماده‌باش در این استان اعلام کرد. وی از مردم خواست به شایعات گوش ندهند و در صورت آسیب دیدن پایه‌های برق در برخی مناطق، از انرژی‌های جایگزین استفاده کنند.

«فلام الجزائری» استاندار کربلا نیز تمامی کادر شهرداری‌ها و مدیریت آب را به حالت آماده‌باش درآورده و دستورات لازم را به ارگان‌ها داده است.

«محمد البلداوی» از نمایندگان صلاح‌الدین در پارلمان عراق هشدار داد در صورتی که سد سامرا شکسته شود احتمال سیل در بغداد به دلیل حجم بالای آب در رود فرات وجود دارد و کاردهای متخصص باید راه فراری برای آب ایجاد کنند.