۰ نفر

ترامپ: هفته آینده مرز مکزیک را می‌بندم

۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲
کد خبر: 344126
ترامپ: هفته آینده مرز مکزیک را می‌بندم

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مکزیک را تهدید کرد در صورتی که برای جلوگیری از هجوم مهاجران غیرقانونی به داخل ایالات متحده اقدامی فوری انجام ندهد، هفته آینده دستور بسته شدن مرزهای جنوبی را صادر خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ترامپ در پیامی توئیتری بار دیگر با انتقاد شدید از حزب دموکرات به دلیل تساهل در ارتباط با قوانین مهاجرت و همچنین از مکزیک به خاطر آنچه که درآمد هنگفت این کشور به لطف آمریکا خواند، تهدید به بستن مرزهای جنوبی کشور کرد.

ترامپ هشدار داد که اگر مکزیک جلوی ورود تمام مهاجران غیرقانونی به آمریکا را نگیرد، هفته آینده دستور بسته شدن کل یا بخش زیادی از مرز مشترک با مکزیک را صادر می کند.

رئیس جمهور آمریکا به طور مرتب از همسایگان جنوبی کشورش مثل مکزیک، هندوراس، گواتمالا و السالوادور به خاطر عدم اقدام کافی برای متوقف کردن ورود پناهجویان به آمریکا انتقاد می کند.

ترامپ قصد دارد در بودجه پیشنهادی 2020 میلادی خود به کنگره خواستار اختصاص بودجه 8.6 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک شود.

 کنگره باید بودجه سال مالی 2020 میلادی را تا اول اکتبر تصویب کند و در غیر این صورت اختلافات بین کاخ سفید و کنگره منجر به تعطیلی مجدد دولت آمریکا خواهد شد.

اختلافات بین کنگره و کاخ سفید موجب تعطیلی موقت دولت آمریکا در ماه دسامبر شده بود، به نحوی که مدت زمان این تعطیلی در تاریخ معاصر این کشور بی سابقه بود. ترامپ پس از 35 روز با بازگشایی دولت موافقت کرد، بدون آنکه به هدف خود یعنی اختصاص بودجه 5.7 میلیارد دلاری دست یابد.