۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سخاوتمندترین میلیاردرهای دنیا چه کسانی هستند؟

۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳
کد خبر: 344029
سخاوتمندترین میلیاردرهای دنیا چه کسانی هستند؟

با توجه به آمار ارائه شده، شش نفر از میلیاردرهای جهان که غیرآمریکایی هستند، در طول زندگی خود مبالغی بیش از یک میلیارد دلار به خیریه‌ها اهدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، بر اساس جدیدترین گزارش ارائه شده در خصوص میلیاردرهای بخشنده جهان، که در طول زندگی خود کمک‌های زیادی به خیریه‌های مختلف کرده‌اند و بیشتر آنها اعلام کرده‌اند که در طول زندگی یا پس از مرگشان، حاضرند بیش از نیمی از اموال خود را اهدا کنند. در ادامه، نام شش میلیاردر جهان که در طول زندگی خود مبلغ بیش از یک میلیارد دلار اهدا کرده‌اند را مشاهده می‌کنید؛

1- عظیم پریمجی (Azim Premji)

شهروند: هند

اهدای اموال: 21میلیارد دلار

ارزش خالص دارایی فعلی: 5میلیارد دلار

پریمجی در حال حاضر رئیس شرکت wipro است. وی مسبب بهبود وسیع سیستم مدارس دولتی در نقاط مختلف هند بوده است. این میلیاردر بخشنده در سال 2010 دانشگاهی را به نام خود احداث کرد که قصد دارد دانشجویان آن را از 1300 تا 5000 نفر افزایش دهد.

ش

2- کریستوفر هون (Christopher Hohn)

شهروند: بریتانیا

اهدای اموال: 4.5 میلیارد دلار

ارزش خالص دارایی فعلی: 3.1 میلیارد دلار

هون در حال حاضر مدیر صندوق بیمه Hohn است. وی در سال 2002 صندوق سرمایه‌گذاری کودکان (CIFF) را به کمک همسرش تاسیس کرد. هون و همسرش از سال 2002 تا کنون، حداقل مبلغ 4.5 میلیارد دلار به این بنیاد اختصاص داده‌اند. هدف اصلی این موسسه بهبود زندگی کودکان در کشورهای در حال توسعه که در فقر زندگی می‌کنند است.

ش

3-کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helu)

شهروند: مکزیک

اهدای اموال: 4.2 میلیارد دلار

ارزش خالص دارایی فعلی: 61.4 میلیارد دلار

اسلیم یکی از سرمایه‌داران بزرگ مخابرات است که یک بنیاد خیریه نیز به نام خود احداث کرده است. وی معتقد است که بسیاری از مشکلات توسط فعالیت و توسعه کسب و کار حل خواهد شد و تنها خیریه‌ها فقر را حل نمی‌کنند. اما با این حال، سخنگوی اسلیم اعلام کرد که وی از سال 2006 تا کنون 4.2 میلیارد دلار به صندوق خیریه خود کمک کرده است. او همچنین طی شش سال گذشته مبلغ 160میلیون دلار برای کمک هزینه به بهبود بهداشت و آموزش و پرورش اهدا کرده است.

ش

4- لی کا شینگ (Li Ka-shing)

شهروند: هنگ‌کنگ

اهدای اموال: 3.2 میلیارد دلار

ارزش خالص دارایی فعلی: 32.5 میلیارد دلار

بنیاد لی کاشینگ، از سال 1980 در زمینه آموزش و پرورش، خدمات پزشکی و تحقیقاتی در 27کشور جهان گسترش پیدا کرده است و این بنیاد از کشوری که در آن متولد شد (چین) آغاز شد.

ش

5- هانسیورگ وارگ (Hansjoerg Wyss)

شهروند: سوئیس

اهدای اموال: 1.9 میلیارد دلار

ارزش خالص دارایی فعلی: 5.9 میلیارد دلار

وی موسس شرکت تولید تجهیزات پزشکی synthes بود که در سال 2012 سهام خود را به مبلغ 20.2 میلیارد دلار به Johnson فروخت. وارگ زندگی خود را به حفاظت از نه تنها قاره کشور خود، بلکه آفریقا، آسیا و آمریکا اختصاص داده است. او در اکتبر سال گذشته در نیویورک تایمز قول داد که تا سال 2030، تا مبلغ یک میلیارد دلار برای حفاظت از اقیانوس‌ها و 30درصد از سطح زمین اهدا خواهد کرد.

ش

6- استفان شمینی (Stephan Schmidheiny)

شهروند: سوئیس

اهدای اموال: 1.5 میلیارد دلار

ارزش خالص دارایی فعلی: 2.3 میلیارد دلار

او در سال 1976 در حالی که تنها 29 سال سن داشت، رئیس شرکت ساختمانی پدرش بود. او از سال 2003 تاکنون حدود 1.5 میلیارد دلار به موسسات خیریه اهدا کرده است. وی بیش از 600میلیون دلار، به پروژه‌هایی که بر توسعه پایدار در سراسر جهان تمرکز دارند، کمک کرده است.

ش