۰ نفر

حکم بازداشت 20 سعودی از سوی اینترپل

۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۳۴
کد خبر: 341771
حکم بازداشت 20 سعودی از سوی اینترپل

پلیس بین‌الملل ۲۰ فردی را که گفته می‌شود در قتل خاشقچی دست داشته‌اند، تحت تعقیب قرار داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، منابعی در دولت ترکیه می‌گویند پلیس بین‌الملل (اینترپل) به درخواست آنکارا علیه ۲۰ نفر از افرادی که به دست داشتن در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی مظنون هستند، حکم بازداشت صادر کرده است.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، دولت ترکیه معتقد است که این ۲۰ نفر در تیم تروری که دهم مهر ماه امسال خاشقچی را در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رساند، حضور داشته‌اند.

آنکارا پیش از این از ریاض خواسته بود این مظنونین را به ترکیه تحویل دهد، اما عربستان سعودی با رد این درخواست وعده داد که خود، آن‌ها را محاکمه می‌کند. با این وجود، گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از این افراد از جمله «سعود القحطانی» مشاور ارشد «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی همچنان سمت‌های خود را حفظ کرده و آزادانه در عربستان تردد می‌کنند.

خاشقچی که زمانی از مشاوران خاندان سلطنتی عربستان سعودی بود، با روی کار آمدن بن‌سلمان به منتقد ریاض بدل شد و به اجبار این کشور را به مقصد آمریکا ترک کرد. او از زمان اقامت در آمریکا، هر از چندگاهی یادداشت‌هایی در انتقاد به عملکرد بن‌سلمان در روزنامه «واشنگتن‌پست» منتشر می‌کرد. مهر ماه امسال وی زمانی که برای انجام امور ازدواج مجددش به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول رفته بود، توسط یک تیم اعزامی از ریاض کشته و تکه‌تکه شد. جسد وی هنوز پیدا نشده است.