۰ نفر

امارات در فهرست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفت

۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۲۰
کد خبر: 341352
امارات در فهرست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفت

اتحادیه اروپا روز سه شنبه تصمیم گرفت نام امارات متحده عربی و 9 کشور دیگر را به عنوان بهشت فرار مالیاتی و پولشویی، به فهرست سیاه این نهاد بیافزاید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بیانیه کمیسیون اروپا به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا می افزاید: نام کشورهای آروبا، باربادوس، بلیز، برمودا، فیجی، جزایر مارشال، عمان، امارات متحده عربی، وانوآتو و دومینیکا به فهرست سیاه پیشین که پنج عضو داشت، افزوده شده است.

نام امارات به رغم مخالفت برخی کشورهای نیرومند عضو مانند ایتالیا در این فهرست قرار گرفته است.

این فهرست که اکنون نام 15کشور را در برگرفته است، برای نخستین بار در سال 2017 و در پی افشا و انتشار چند طرح گسترده فساد و رسوایی مالی مانند اوراق پاناما ولوکسلیکس تهیه شد که اتحادیه اروپا را به در پیش گرفتن اقدامات و تدابیر بیشتر برای مبارزه با فرارمالیاتی توسط شرکت های چند ملیتی و ثروتمندان به منظور پرهیز از پرداخت مبالغ کلان مالیاتی، وادار کرد.

همچنین نام کشورهای دیگر در صورتی که قوانین آنها امکان فرار مالیاتی را فراهم کند، در آینده به این فهرست افزوده خواهد شد و چنانچه در قوانین خود اصلاحاتی اجرا کنند، از این فهرست حذف خواهند شد.

هرچند کشورهایی که نامشان دراین فهرست سیاه جای گرفته، مشمول نظارت های شدیدتر برمبادلات مالی و بانکی با اتحادیه اروپا خواهند شد، اما اعضای این نهاد اروپایی تاکنون در باره اعمال تحریم علیه این کشورها به تصمیم یا توافقی دست نیافته اند.