۰ نفر

اظهارات عراقچی نسبت به بازگشایی مرز خسروی

۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۳۴
کد خبر: 341291
اظهارات عراقچی نسبت به بازگشایی مرز خسروی

معاون سیاسی وزارت خارجه گفت که بازگشایی مرز خسروی منوط به رفع یکسری دغدغه‌های امنیتی است و توسط نهادهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی در حال بررسی می‌باشد و شورای عالی امنیت ملی هم تصمیم‌گیر نهایی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان که به غرب کشور سفر کرده، امروز (سه‌شنبه) از نقطه صفر مرزی در خسروی بازدید کرد.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین در گفت‌وگویی درباره بازگشایی مرز خسروی عنوان کرد: بازگشایی مرز خسروی منوط به رفع یکسری دغدغه‌های امنیتی است که الان توسط نهادهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی ما در حال بررسی است. حضور بنده در این مرز برای این است که با مسائل و دغدغه‌های موجود آشنا بشوم و وزارت خارجه بتواند سهم خود را در این زمینه ایفا کند.

عراقچی عنوان کرد: ان‌شاءالله با بررسی‌هایی که در حال انجام است، امیدواریم تغییری در وضعیت موجود ایجاد شود، ولی منوط به تصمیم شورای عالی امنیت ملی است. 

معاون سیاسی وزیر خارجه درباره بازگشایی مرز شوشمی و تردد مسافران نیز گفت: از جزییات آن مطلع نیستم، ولی تعاملات مرزی بین دو کشور موضوع حساسی است که با توجه به ابعاد امنیتی آن از حساسیت برخوردار است.

وی با بیان اینکه بحث زوار، مسائل تجاری، بازارچه‌های مرزی و ... در تعاملات مرزی بین دو کشور وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر رئیس جمهور ایران و هیأت همراه در عراق حضور دارند و یکی از مهمترین مباحث بین دو کشور، بحث تعاملات مرزی است و اخبار خوبی از سفر رئیس جمهور ایران به عراق منتشر خواهد شد. 

عراقچی همچنین درباره رایگان شدن روادید برای زوار و گردشگران ایران و عراق نیز گفت: اینگونه که گفته شده از اواسط فروردین عملیاتی خواهد شد و تحول بزرگی است که تردد بین دو کشور را برای اتباع ایرانی و عراقی به ویژه در بحث زیارت تسهیل می‌کند و انشاءالله قدم خوبی برای تسهیل و ارزان‌تر شدن سفر خواهد بود.

وی همچنین امروز (سه‌شنبه) از پایانه مرزی پرویزخان ( مرز اقلیم کردستان عراق ) هم بازدید کرده بود.

امروز همچنین مدرسه شهدای وزارت امور خارجه در شهرستان سرپل ذهاب با حضور عراقچی افتتاح شد.