۰ نفر

رژیم‌ صهیونیستی هم از جنگ تجاری ترامپ در امان نماند

۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 340401
رژیم‌ صهیونیستی هم از جنگ تجاری ترامپ در امان نماند

جنگ تجاری رئیس جمهور آمریکا گریبان نزدیک ترین متحد این کشور را هم گرفت و دونالد ترامپ برای کاهش امتیازات تجاری رژیم صهیونیستی تلاش می کند.

به گزارش بلومبرگ، حرکت دونالد ترامپ برای تغییر شکل تجارت جهانی حتی نزدیکترین متحدان و قدیمی ترین شریک تجارت آزاد این کشور یعنی رژیم صهیونیستی را هم از قلم نینداخت .
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مذاکره کنندگان تجاری آمریکا هفته آینده به فلسطین اشغالی می‌روند تا گفتگوهای پیشرفته ای برای ارتقای قرارداد تجارت محصولات کشاورزی و کاهش موانع صادرات کشاورزی آمریکا به رژیم صهیونیستی داشته باشند .
آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزاری این نشست را تایید کردند ولی هیچ جزئیات دیگری را بیان نکردند. مقامات دو طرف در ماههای اخیر مذاکرات دیگری هم داشته اند .
پیگیری اجرای قراردادهای بهتر با رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که هیچ کدام از متحدان آمریکا از اصلاح آن چه این کشور بی عدالتی تجاری می نامد، در امان نیستند. درست چند روز قبل ترامپ اعلام کرد امتیازات تجاری کلیدی هند و ترکیه را لغو می‌کند .
ترامپ در رژیم صهیونیستی به دنبال تکمیل اقدام ناتمام باراک اوباما است. آمریکا طی نیمه دوم ریاست جمهوری باراک اوبا ما سعی کرد قرارداد تجارت آزاد 1985 و قرارداد مربوط به محصولات کشاورزی را باز نویسی کند ولی این مذاکرات پیشرفتی نداشت چون رژیم صهیونیستی مایل به کاهش موانع رقابتی نبود .
اگر یک قرارداد جدید، محافظه کاری را کاهش دهد و بازارهای داخلی را برای رقابت بیشتر باز کند ، می‌تواند حامیانی در رژیم صهیونیستی داشته باشد. قیمت های بالای اجناس در رژیم صهیونیستی همواره باعث درماندگی و ناامیدی بوده است .

عوارض کشاورزی
انتظار می‌رود این تغییرات باعث کاهش عوارض کشاورزی برای صادرات آمریکا شود. بنابراین مذاکره‌کنندگان هنوز در حال گفتگو در مورد شکل این امتیازات انحصاری هستند .
امیلی دیویس، سخنگوی دفتر نمایندگی تجارت آمریکا تایید کرد آژانس های آمریکایی به رژیم‌ صهیونیستی سفر می کنند تا در مورد قرارداد محصولات کشاورزی مذاکره کنند ولی نظر بیشتری نداد. ریچارد هرشلر، مدیر ارشد قراردادهای بین المللی در اداره تجارت خارجه آمریکا گفت که دور جدید مذاکرات هفته آینده انجام میشود ولی جزئیات بیشتری را بیان نکرد .
آمریکا در 2017 ، 14 میلیارد دلار کسری تجاری با رژیم‌صهیونیستی داشت. آمریکا بزرگترین شریک تجاری رژیم‌صهیونیستی با تجارت سالانه 30 میلیارد دلار است یعنی 3 برابر تجارت با چین که در مقام دوم قرار دارد.سنگهای گرانبها، دارو و ماشین آلات کشاورزی اصلی ترین صادرات به آمریکا هستند . محصولات کشاورزی کمتر از یک میلیارد دلار تجارت بین این دو کشور را در 2017 تشکیل می داد .
در بررسی موانع تجارت خارجی در 2018 ، آمریکا بر افزایش فروش تأکید کرد که می‌تواند نتیجه کاهش عوارض بر غذاهای فرآوری شده در رژیم صهیونیستی باشد که لبنیات را هم شامل می شود .
طبق مفاد فعلی قرارداد هر کالایی که در رژیم صهیونیستی تولید می شود و می تواند در بازار آمریکا قابل رقابت باشد، بدون عوارض وارد آمریکا می شود. درعوض، تولیدات آمریکا همچنان با عوارض بالایی در بسیاری بخش ها روبرو هستند که دسترسی آنها را به بازار رژیم‌صهیونیستی محدود میکند .