۰ نفر

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد؛

کسری تجاری آمریکا به بیشترین میزان دهه گذشته رسید

۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۲۰
کد خبر: 340293
کسری تجاری آمریکا به بیشترین میزان دهه گذشته رسید

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: به رغم جنگ‌های تجاری آمریکا و دیگر کشورها میزان کسری تجاری این کشور با 621 میلیارد دلار به بیشترین میزان دهه گذشته رسید.

به گزارش راشاتودی، بخش بازرگانی آمریکا گزارش داد به رغم جنگ‌های تجاری که آمریکا با چین داشته و تعرفه‌های وارداتی زیادی را روی تعدادی از کشورها اعمال کرد، کسری تجاری آمریکا با رقم ۶۲۱ میلیارد دلار به بیشترین میزان ۱۰ سال گذشته رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، تنها در ماه دسامبر شکاف تجاری این کشور ۱۹ درصد افزایش یافت و در رقم ۵۹.۸ میلیارد دلار ایستاد.

بر اساس گزارش‌ها،روند کاهشی واردات با ۲.۱ درصد رشد به ۲۶۴.۹ میلیارد دلار رسیده و صادرات هم با تجربه کاهش ۱.۹ درصدی به ۲۰۵.۱ میلیون دلار رسیده است.

کاهش کسری تجاری به عنوان یک مسئله کلیدی در دوران کمپین‌های تبلیغاتی دونالد ترامپ تبدیل شد و ترامپ بارها قول داد که می‌خواهد دوباره آمریکا را بسازد.

به خاطر اینکه ترامپ بتواند به این تعهدات خود عمل کند به محض نشستن بر مسند ریاست جمهوری از توافق ترنس پسیفیک موسوم به TPP  کنار رفت.

کاخ سفید همچنین کشورهای مکزیک، کانادا، اتحادیه اروپا، روسیه، چین، هند،‌ژاپن و ترکیه را  با اعمال تعرفه روی فولاد و آلومینیوم در تنگنا قرار داد اما با این وجود همه برنامه‌های آنها با شکست مواجه شد و سازمان تجارت جهانی هم از این مسئله انتقاد کرد. البته کشورهای مقابل هم اقدامات متقابل داشتند.

علاوه بر اینها دولت ترامپ جنگ تجاری ویژه‌ای علیه چین به پا کرد.

تاکنون واشنگتن روی ۲۵۰ میلیارد دلار کالاهایی که چین وارد می‌کند تعرفه اعمال کرده است. البته چین هم با اعمال تعرفه روی ۱۱۰ میلیارد دلار کالای آمریکایی آن را تلافی کرده است.

آخرین گزارشی که منتشر شده کسری تجاری آمریکا با چین در ماه دسامبر ۳۸.۷ میلیارد دلار بود که بیشترین میزان در تاریخ این کشور محسوب می‌شود که پس از آن بیشترین میزان کسری تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا به میزان ۱۵.۸ میلیارد دلار و مکزیک ۸.۸ میلیارد دلار است.