۰ نفر

سریع‌ترین رشد اقتصادی آمریکا مربوط به کدام ایالت است؟

۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷
کد خبر: 340242
سریع‌ترین رشد اقتصادی آمریکا مربوط به کدام ایالت است؟

ایالت واشنگتن موفق شد رکوردار سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین ایالت‌های مختلف آمریکا شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ تولید ناخالص داخلی در تمامی ایالت‌های آمریکا مثبت بوده است و تنها ایالتی که رشد آن صفر درصد بوده، ایالت ویرجینیای غربی بوده است.

به گفته این مرکز، سریع‌ترین و کندترین نرخ رشد اقتصادی در ایالت‌های زیر مشاهده شده است:

سریع‌ترین نرخ رشد

۱-و اشنگتن: ایالتی که پایتخت آمریکا نیز در آن قرار دارد با ثبت نرخ رشد ۵.۸ درصدی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی را در بین ایالت‌های مختلف داشته است.

۲- یوتا: این ایالت با ثبت نرخ رشد ۴.۴ درصدی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ دومین نرخ رشد سریع اقتصادی را در بین ایالت‌های مختلف داشته است.

۳- آریزونا: این ایالت با ثبت نرخ رشد ۴.۳ درصدی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ سومین نرخ رشد سریع اقتصادی را در بین ایالت‌های مختلف داشته است.

۴- نوادا: این ایالت با ثبت نرخ رشد ۴.۱ درصدی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ چهارمین نرخ رشد سریع اقتصادی را در بین ایالت‌های مختلف داشته است.

۵- ایندیانا: این ایالت با ثبت نرخ رشد ۳.۹ درصدی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ پنجمین نرخ رشد سریع اقتصادی را در بین ایالت‌های مختلف داشته است.

هم چنین ایالت‌های تگزاس، فلوریدا، داکوتای شمالی و کلرادو دیگر ایالت‌هایی بودند که نرخ رشد اقتصادی بالای ۳.۵ درصد را تجربه کرده‌اند.

کم‌ترین نرخ رشد

۱-و ست ویرجینیا: نرخ رشد اقتصادی این ایالت با صفر درصد، پایین‌ترین سطح نرخ رشد اقتصادی در بین ایالت‌های آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ بوده است.

۲- آلاسکا: نرخ رشد اقتصادی این ایالت با ۱ درصد، دومین نرخ رشد اقتصادی پایین در بین ایالت‌های آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ بوده است.

۳- نرخ رشد اقتصادی این ایالت با ۱ درصد، سومین نرخ رشد اقتصادی پایین در بین ایالت‌های آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ بوده است.

۴- نیویورک: شاید دیدن نام قطب مالی و بانکی آمریکا در این‌جا عجیب باشد اما نرخ رشد اقتصادی این ایالت با ۱.۸ درصد، چهارمین نرخ رشد اقتصادی پایین در بین ایالت‌های آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ بوده است.

۵- مینه‌سوتا، لوئیزیانا: این دو ایالت هر دو با رشد ۱.۹ درصدی، پنجمین نرخ رشد اقتصادی پایین در بین ایالت‌های آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ را داشته‌اند.