۰ نفر

آغاز رسمی کارزار انتخاباتی 2020 برنی سندرز

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 339341
آغاز رسمی کارزار انتخاباتی 2020 برنی سندرز

برنی سندرز سناتور نام آشنای آمریکایی با حضور در تجمع حامیان خود در بروکلین ضمن انتقاد شدید از مواضع دونالد ترامپ، رسما کارزار خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را آغاز کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سناتور ارشد ایالت «ورمونت» که در انتخابات ۲۰۱۶ علیرغم حمایت‌های گسترده رای‌دهندگان آمریکایی نتوانست در رقابت مقدماتی حزب دموکرات با «هیلاری کلینتون» نامزد نهایی این حزب شود، شامگاه شنبه به طور رسمی کارزار انتخاباتی خود برای انتخابات سال آینده آمریکا را آغاز کرد.

«برنی سندرز» سیاستمدار ۷۷ ساله آمریکایی که طی سال‌های گذشته به دلیل ضدیت با مواضع جنگ طلبانه دولت‌های مکرر در آمریکا، افکار سوسیالیستی و مخالفتش با تسلط «یک درصد از سرمایه‌داران» بر ۹۹ درصد از مردم آمریکا به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شده است، «کالج بروکلین» را برای آغاز رسمی کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۰ انتخاب کرد.

سندرز در حضور حامیانش به آنها قول داد که این بار در انتخابات مقدماتی و نهایی پیروز خواهد شد.

او که در سال ۱۹۴۱ از پدر و مادری یهودی در شهر «بروکلین» زاده شد، در بخشی از سخنرانی خود به تشریح دوران کودکی، وضعیت مالی بغرنج خانواده و مهاجرت پدر لهستانی‌تبارش به آمریکا سخن گفت.

سندرز گفت: «در حالی که ما این کارزار را برای ریاست جمهوری آغاز می‌کنیم، شما شایسته این موضوع هستید که درباره خانواده من اطلاع داشته باشید، این یک موضوع مسلمی است که خانواده بر ارزش‌هایی که ما در بزرگسالی آنها را ترسیم می‌کنیم، تاثیرات بسیاری دارد».

او با تاکید بر اینکه در خانواده‌ای بزرگ شد که به «طبقه متوسط رو به پایین» جامعه تعلق داشت، افزود: «آرزوی مادرم این بود که روزی خانواده ما بتواند از آپارتمان اجاره‌ای جدا شده و روزی بتوانیم صاحبخانه شویم. این آرزو هرگز محقق نشد و او در حالی که جوان بود و ما همچنان در آپارتمان اجاره‌ای زندگی می‌کردیم، درگذشت».

سندرز که همواره منتقد مواضع رئیس‌جمهور کنونی و حمایت‌های او از طبقه ثروتمندان در آمریکا بوده، در این سخنرانی باز هم این موضوع را تکرار کرد و گفت که او «برخلاف دونالد ترامپ» می‌داند که زندگی یک خانواده در وضعیت بدهی و انواع قبض‌های پرداخت نشده چه شکلی است.

وی تصریح کرد: «من مادر و پدری که میلیون‌ها دلار برای ساختن آسمان‌خراش‌های مجلل، کازینوها و باشگاه‌ها به من داده باشند، نداشتم اما چیزی بسیار باارزش‌تر داشتم: من پدری داشتم که الگوی من بود، او شجاعتی باورنکردنی داشت و در حالی که هیچ پولی نداشت و اصلا یک کلمه انگلیسی بلد نبود، از یک اقیانوس عبور کرد (از لهستان به آمریکا مهاجرت کرد)».

سندرز اول اسفندماه در توییتر شخصی خود اعلام کرده بود که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند؛ موضوعی که با واکنش توییتری رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شده بود و او این سناتور ارشد را «برنیِ دیوانه» خطاب کرده بود.

توییت توهین‌آمیز «دونالد ترامپ» با این جواب توییتری سندرز مواجه شد: «جنون‌آمیز این است که ما رئیس‌جمهوری نژادپرست، جنسیت‌زده و متقلب داریم. ما مردم را متحد می‌کنیم و نه تنها او را شکست می‌دهیم، بلکه حیات اقتصادی و سیاسی در این کشور را هم متحول می‌کنیم.»