۰ نفر

نخست وزیر عراق؛

عراق آماده ایجاد منطقه اقتصادی مشترک با ایران است

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۳۰
کد خبر: 338175
عراق آماده ایجاد منطقه اقتصادی مشترک با ایران است

نخست وزیر عراق در دیدار با معاون وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر گسترش روابط دوجانبه گفت که عراق آماده ایجاد منطقه‌ اقتصادی مشترک با ایران همانند منطقه صنعتی عراق و اردن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دفتر نخست وزیر عراق امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق با عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران دیدار و دو طرف در رابطه با گسترش همکاری و روابط میان دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری و همچنین در رابطه با مساله آب، مرزها و ویزاها و تمایل دو کشور برای رسیدن به یک تفاهم مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

نخست وزیر عراق در این دیدار با استقبال از گسترش روابط دوجانبه ایران و عراق که آن را به سود دو کشور و منطقه خواند، گفت: امیدوارم که این دیدارهای متقابل نقطه عطفی در روابط دوجانبه و حل مسائل به تعویق افتاده از جمله مساله آب‌های وارد شده به عراق و تلاش در راستای تحقق منافع دو ملت در تمامی زمینه‌ها باشد.

عادل عبدالمهدی همچنین بر آمادگی عراق برای ایجاد منطقه‌ای مشترک با ایران همانند منطقه صنعتی عراق و اردن تاکید کرد.

از سوی دیگر، عباس عراقچی ضمن ابلاغ سلام گرم رهبری اعلام کرد: امیدواریم سفر پیش‌رو حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به عراق در تقویت و گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری سهیم باشد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز حضور داشت.