۰ نفر

رییس بانک مرکزی اروپا از برگزیت انتقاد کرد

۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۸
کد خبر: 337886
رییس بانک مرکزی اروپا از برگزیت انتقاد کرد

ماریو دراگی با انتقاد از انگلیس، به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص اتخاذ رویکرد یکجانبه هشدار داد.

به گزارش راشا تودی، ماریو دراگی گفت ترک اتحادیه اروپا و منطقه یورو منجر به برتری آن کشور بر دیگر کشورهای اروپایی نخواهد شد. دراگی با دفاع از پروژه یکپارچگی اقتصادی اروپا گفت که مؤسسات و نهادهای اروپایی آماده حمایت‌های اقتصادی و سیاسی لازم از اعضای خود هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی که در شهر بولونیا ایتالیا حضور یافته بود گفت: در جهان امروز تنها کشورهای بسیار بزرگ می‌توانند تا حدی مستقلانه عمل کنند. حتی آنها نیز نمی‌توانند کاملاً مستقل از دیگر کشورها باشند. دراگی گفت تشکیل اتحادیه‌های منطقه‌ای می‌تواند بهترین راه برای دستیابی به سطوح بالاتر رشد در کشورهای کم‌تر توسعه یافته باشد.

رئیس بانک مرکزی اروپا با بیان این‌که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به ضرر پوند و یورو است گفت دیگر زمان سودمند بودن داشتن واحد پول ملی مخصوص به خود گذشته است. وی هم چنین به ایتالیا هشدار داد تا به دنبال اتخاذ سیاست‌های پولی مستقل از اتحادیه اروپا نباشد و خواستار ایفای نقش پررنگ‌تر بانک مرکزی این کشور در سیاستگذاری‌های دولت شد.

وی با هشدار به دولت ایتالیا گفت که بانک مرکزی اروپا عالی‌ترین مرجع تصمیم گذاری و سیاستگذاری حوزه پولی در اروپا است و همه کشورهای عضو منطقه یورو باید از آن تبعیت کنند.