۰ نفر

برگزاری چهارمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و گرجستان

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۲۳
کد خبر: 337760
برگزاری چهارمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و گرجستان

در چهارمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و گرجستان در تفلیس بر لزوم حسن اجرای موافقتنامه لغو روادید و تسهیل تردد شهروندان ایرانی در مرزهای گرجستان تاکید شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، چهارمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و گرجستان اول اسفند ماه در تفلیس برگزار شد.

چهارمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و گرجستان به ریاست «محمدی» مدیرکل کنسولی وزارت خارجه ایران و  «تاباتادزه» مدیرکل کنسولی وزارت خارجه گرجستان روز چهارشنبه (1 اسفندماه 1397) در محل وزارت خارجه گرجستان برگزار شد.
در این نشست طرفین ضمن بحث در خصوص موضوعات دوجانبه کنسولی بر لزوم حسن اجرای موافقتنامه لغو روادید بین ایران و گرجستان به ویژه تسهیل تردد شهروندان ایرانی در مرزهای گرجستان و رسیدگی به امور مرتبط با مشکلات ایرانیان مقیم، تاکید کردند. 
تسریع در اطلاع رسانی اتباع زندانی به سفارتخانه های دو کشور بررسی روند توافق در خصوص امضای موافقتنامه های انتقال محکومان، معاضدت قضایی در امور کیفری و مدنی و استرداد مجرمان، توسعه همکاری بین پلیس دو کشور در حوزه های مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته و بررسی امضای تفاهمنامه های امنیتی و انتظامی از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.
بازدید از حوزه کنسولی استان آجارا و دیدار با مقامات محلی و ایرانیان مقیم باتومی از دیگر برنامه های سفر هیات کنسولی کشورمان به گرجستان بود.
همچنین به منظور اطلاع و بررسی چگونگی روند اقدامات ماموران مرزی و گمرکی گرجستان، از مرزهای زمینی سارپی (گرجستان و ترکیه) و ساداخلو (گرجستان و  ارمنستان) بازدید و با مسئولان مرزی و گمرکی حاضر در محل در خصوص امور مرتبط با برخی مشکلات ترددی اتباع ایرانی در هنگام عبور از مرزهای این کشور گفتگو و تبادل نظر شد.