۰ نفر

افزایش نیروهای آمریکایی در مرز مکزیک

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۴۸
کد خبر: 337591
افزایش نیروهای آمریکایی در مرز مکزیک

وزارت دفاع آمریکا با اعزام هزار نظامی دیگر به مرز با مکزیک قصد دارد برای ممانعت از ورود مهاجران، 224 کیلومتر از این مناطق را سیم خاردار بکشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در ادامه سیاست‌های ضد مهاجرتی دولت ایالات متحده به ریاست «دونالد ترامپ»، پنتاگون قصد دارد از ابتدای ماه آینده میلادی 1000 نظامی آمریکایی به مرزهای جنوبی با مکزیک اعزام کند.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا بامداد شنبه با اعلام این خبر گفت که پنتاگون قصد دارد با اعزام این گروه جدید از نظامیان، نیروهای حاضر در مرز آمریکا و مکزیک را به حدود شش هزار نفر افزایش دهد.

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» این مقام پنتاگون که اجازه نداشت نامش فاش شود، توضیح داد که این نظامیان دستور دارند تا سیم‌ها خاردار و سیستم‌های شناساگر بیشتری در مناطق دورافتاده مرز با مکزیک نصب کنند.

بر این اساس، نظامیان فعال در مرز مکزیک تا کنون 112 کیلومتر از این مناطق را سیم خاردار نصب کرده و مانع ورود مهاجران و پناهندگان به آمریکا شده‌اند. آنها قرار است 224 کیلومتر دیگر از مرز آمریکا با مکزیک را سیم خاردار نصب کنند.

این در حالی است که ترامپ آماده می‌شود تا بدون تصویب کنگره 6.1 میلیارد دلار بودجه مورد نظر برای ساخت دیوار در مرز مکزیک را از وزارت دفاع آمریکا تحویل بگیرد.