۰ نفر

در نشست خبری با نخست‌وزیر هند؛

بن‌سلمان از سرمایه‌گذاری نفتی و تبادل اطلاعاتی با هند خبر داد

۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۲۱
کد خبر: 337175
بن‌سلمان از سرمایه‌گذاری نفتی و تبادل اطلاعاتی با هند خبر داد

نخست‌وزیر هند و ولی‌عهد سعودی با حضور در کنفرانس مطبوعاتی، ضمن امضای پنج تفاهمنامه، بر لزوم افزایش سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه و تبادل اطلاعاتی بین دو کشور تاکید کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی امروز (چهارشنبه) در نشست خبری در دهلی نو شرکت کردند.

در ابتدای این کنفرانس مطبوعاتی، پنج تفاهمنامه بین دو کشور در حوزه‌های تجارت، مسکن، انرژی، گردشگری و سرمایه‌‌گذاری امضا شد.

مودی به عنوان سخنران اول در این نشست، با تقدیر از روابط گرم دهلی‌نو و ریاض، گفت: «عربستان سعودی یکی از با ارزش‌ترین شرکای راهبردی هند است».

وی همچنین با بیان اینکه در گفت‌وگوهایش با بن‌سلمان، تقویت قدرت دفاعی خود را بررسی کردند، افزود: «با چالش‌های مشابهی مثل افراط گرایی و تروریسم روبه‌رو هستیم».

ولی‌عهد سعودی نیز ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری در هند و فرصت‌های اشتغالی که قرار است ایجاد کنند، توضیح داد: «احتمالا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هند از 100 میلیارد دلار فراتر برود».

بن‌سلمان با بیان اینکه عربستان سعودی کشوری نیست که فقط نفت را بفروشد، اضافه کرد: «تروریسم منبع نگرانی مشترک با دهلی‌نو بوده و ریاض آماده همکاری سیاسی و تبادل اطلاعاتی با هند است».

ولی‌عهد سعودی روز گذشته در دومین ایستگاه سفر خود به شرق آسیا بعد از پاکستان، وارد هند شد و مورد استقبال نخست‌وزیر این کشور قرار گرفت. وی قصد دارد پس از هند به کشورهای مالزی، اندونزی و چین سفر کند.

همزمان با سفر بن‌سلمان به شرق آسیا، تظاهرات‌های گسترده‌ای در شهرهای مختلف هند و پاکستان علیه حضور وی برگزار شد. معترضان هندی و پاکستانی، از رژیم سعودی به عنوان حامی تروریسم و افراطی‌گری وهابیسم یاد کرد.