۰ نفر

شرکت هندی قرارداد سالانه خرید نفت از آمریکا امضا کرد

۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۴۰
کد خبر: 336936
شرکت هندی قرارداد سالانه خرید نفت از آمریکا امضا کرد

شرکت ایندین اویل بزرگترین پالایشگاه هند اولین قرارداد سالانه اش را برای خرید نفت آمریکا امضا کرد.

به گزارش رویترز، شرکت ایندین اویل بزرگترین پالایشگاه هند اولین قرارداد سالانه اش را برای خرید نفت آمریکا امضا کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، طی این قرارداد، 1.5 میلیارد دلار برای خرید 60 هزار بشکه نفت در روز در یک سال منتهی به مارس 2020 پرداخت می‌شود. این قرارداد  در جهت متنوع کردن منابع نفت خام هند بسته شده است .

شرکت ایندین اویل اولین پالایشگاه دولتی هند است که طبق یک قرارداد یک ساله نفت آمریکا را می‌خرد. این قرار داد همچنین به تقویت تجارت بین دهلی‌نو و واشنگتن کمک می کند. این شرکت قبلا نفت آمریکا را از بازارهای نقدی خریده بود و یک قرارداد کوتاه مدت در ماه اوت برای خرید 6 میلیون بشکه نفت از آمریکا بین ماه های نوامبر تا ژانویه امضا کرده بود .

سانجیو سینچ ، مدیرعامل شرکت ایندین اویل گفت که این قرارداد یک ساله از آوریل آغاز می‌شود. او از اعلام نام فروشنده و جزئیات قیمت خودداری کرد .

یک منبع تجاری که خواست نامش فاش نشود گفت شرکت ایندین اویل این قرارداد را با شرکت نفت نروژی ایکوینر امضا کرده است. این شرکت درجات مختلف نفت خام آمریکا را عرضه میکند .

ایکوینر که برای حمایت از بازاریابی نفت و تجارت، دفتری در دهلی نو باز کرده‌ است، نظری در این مورد نداد .

شرکت ایندین اویل حدود 75 درصد نیاز نفتی خود را از طریق قراردادهای بلندمدت تامین می‌کند که بیشتر هم با کشورهای عضو اوپک بسته می‌شوند .

سری پاراوایکاراسو، تحلیلگر موسسه اف جی ای گفت:« این قرارداد وابستگی شرکت ایندین اویل را به نفت خام اوپک کاهش می دهد» .

وی ادامه داد:« مسائل ژئوپلیتیکی بسیاری در جریان است. ما انتظار داریم مقدار قابل توجهی از نفت ونزوئلا، غرب آفریقا و ایران را از دست بدهیم. پس منطقی است که عرضه ضمانت شده نفت از طرف آمریکا داشته باشیم، جایی که تولید نفت رو به افزایش است» .

هند و آمریکا که روابط سیاسی و امنیتی نزدیکی با هم ایجاد کرده‌اند، به دنبال تجارت دو طرفه هم هستند. ارزش تجارت بین این دو کشور 126 میلیارد دلار در 2017 بود، ولی به نظر می‌رسد ظرفیت بالاتری داشته باشند .

این دو کشور هفت گروه از مقامات اجرایی شرکت های برتر آمریکایی و هندی تشکیل داده‌اند تا تجارت دو طرفه در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی را گسترش دهند .

هفته گذشته پترونت ال ان جی، بزرگترین وارد کننده گاز هند قراردادی اولیه برای سرمایه گذاری و خرید گاز طبیعی مایع از شرکت تلویان  امضا کرد. این شرکت پروژه دریفتوود را در لوئیزیانای آمریکا پیشنهاد داده است .