۰ نفر

مذاکره کره شمالی و آمریکا برای ایجاد دفاتر سیاسی

۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳
کد خبر: 336910
مذاکره کره شمالی و آمریکا برای ایجاد دفاتر سیاسی

دولت آمریکا درصدد تبادل کارمندان ارتباطی با دولت کره‌شمالی برای ایجاد دفاتر سیاسی در هر دو کشور است این در حالی است که دو کشور برای دیدار ترامپ و اون در پایتخت ویتنام در پایان ماه جاری در حال برنامه‌ریزی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد، گفت‌وگوها درباره تبادل کارمندان ارتباطی برای تشکیل دفاتر در دو کشور در حالی آغاز شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی قرار است دومین نشست خود را در هانوی، ویتنام و در اواخر ماه جاری میلادی برگزار کنند.

دو طرف سال گذشته میلادی توافقی را امضا کرده و متعهد شدند تا در راستای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره همکاری کنند؛ توافقی که به توقف آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی منجر شد.

منابع مطلع اعلام کردند، اگر برنامه تبادل کارمندان ارتباطی اجرایی شود، چند تن از کارمندان ارتباطی به رهبری یک مقام کره‌ای زبان برای بازگشایی دفاتری در کره شمالی اعزام خواهند شد؛ البته هنوز چارچوب زمانی برای این منظور در نظر گرفته نشده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز از اظهارنظر درباره گزارش سی.ان.ان امتناع کرد.

مذاکرات دولت ترامپ با کره شمالی سال گذشته میلادی زمانی به خطر افتاد که مقام‌های کره شمالی در بیانیه‌ای تحریم‌های آمریکا را یک بن بست در مسیر تقویت روابط بین کره شمالی و غرب دانستند.