۰ نفر

کنگره آمریکا طرح بودجه را تصویب کرد

نجات احتمالی دولت آمریکا از تعطیلی مجدد

۲۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶
کد خبر: 336047
نجات احتمالی دولت آمریکا از تعطیلی مجدد

سنا و مجلس نمایندگان آمریکا با حداقل دو سوم آرا طرح بودجه این کشور را مورد تصویب قرار دادند تا در صورت امضای احتمالی از طرف رئیس جمهور از خطر تعطیلی مجدد دولت جلوگیری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کنگره آمریکا طرح بودجه هنگفت آمریکا را مورد تصویب قرار داد تا احتمالا از تعطیلی دوباره دولت این کشور جلوگیری کند.

روزنامه واشنگتن پست با اعلام این خبر گزارش داد که انتظار می‌رود «دونالد ترامپ» نیز این مصوبه را امضا کند اما همزمان یک «قانون اضطراری ملی» درباره دیوار مرزی اعلام می‌کند تا بتواند بدون نیاز به اجازه کنگره بودجه ساخت دیوار مرزی را تامین کند.

براساس این گزارش، قبل از تصویب کنگره، ترامپ طی یک تماس تلفنی با «میچ مک کانل» رهبر اکثریت سنا از طرح خود برای اعلام وضعیت اضطراری ملی خبر داده بود تا بدین ترتیب اوضاع مبهم روزهای اخیر در زمینه اینکه آیا ترامپ بودجه مصوب کنگره، که دارای کسری 25 درصدی بودجه مورد نیاز دولت برای ساخت دیوار فولادی است، را امضا خواهد کرد یا نه به پایان برسد.

به گزارش واشنگتن پست، سنای آمریکا با 83 رای موافق در برابر 16 رای مخالف این بودجه را به تصویب رساند. ساعاتی بعد نیز مجلس نمایندگان آمریکا با 300 رای موافق در برابر 128 رای منفی به این بودجه رای مثبت داد. هر دو رای غیر قابل وتو هستند.

براساس این گزارش، اگر ترامپ به وعده خود برای امضای این طرح عمل کند از تعطیلی دوباره دولت آمریکا که از روز شنبه ممکن است دوباره شروع شود جلوگیری خواهد کرد و وضعیت دولت را حداقل تا 30 سپتامبر 2019 تثبیت و از تعطیلی دوباره آن جلوگیری می‌کند.

در پی اختلاف ترامپ و کنگره آمریکا بر سر تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک دولت آمریکا به مدت 35 روز به تعطیلی کشیده شد که طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ این کشور بود.

تعطیلی دولت آمریکا به بیکار شدن موقت ۸۰۰ هزار کارمند دولت این کشور منجر شد و پرداخت حقوق آنها را نیز متوقف کرده بود. به دنبال تشدید بحران در این کشور که حتی به انباشت زباله در برخی از شهرها نیز منجر شده بود، طی یک توافق موقتی میان ترامپ و مجلس نمایندگان، دولت به صورت موقت بازگشایی شده بود.

دموکرات‌ها از تصویب تخصیص ۵.۷ میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک خودداری می‌کنند و از طرف دیگر ترامپ نیز مصر به دریافت این پول است و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌از امضای بودجه موقت پیشنهادی دموکرات‌ها خودداری می‌کند.